|
|
|
|---|---|
|
Får inte ner mina baksäten. Har försökt på alla sätt men de går inte, vad jag förstår ska dem röda bläcket komma upp ur ryggen när man fäller upp sätena, men de gör dom inte. Det sitter som ett metallstag i varje ände av ryggstödet som trycks ned av sätena. Ena av dessa stag är av =/ Hur ska jag få ned sätena? | |
|
Ett av mina stag var också av när jag köpte bilen. En liten polygrip för att vrida det som satt kvar löste mitt problem. Handtaget fanns på BMW då iaf (1991) och kostade runt 170.-. När det gäller fällningen, så går verkar spaken på en vajer till ryggstödets överkant, baktill. Jag tror man kan se det där låsblecket går in i ryggstödet. Där kan man komma åt att smörja och även sätta något lämpligt emellan vid vajerfästet eftersom vajern gärna sträcker sig lite och gör det svårare att fälla sätet. Om jag nu minns rätt gällande konstruktionen dvs, det är ju snart 7 år sedan och det har fungerat sedan dess. Båda sidorna krånglade när jag köpte den. |
|
|
1991 ska givetvis vara 2001. Spakarna trycks ner av sittdynorna och på returen ska vajern släppa låset i ryggstödens överkant. |
|
| Ok.. får kolla mer på de. Men inga av ryggstöden funkar =/ Och de händer inte ett skit hur mkt man än gicklar och har de. | |
|
Eftersom man inte kan editera: Jag kom på nu att jag var tvungen att skruva loss det u-formade låsblecket från koffertsidan för att få loss den sidan som vägrade släppa. Kom som sagt bara ihåg att fixa något bra sätt att sträcka vajern innan du sätter tillbaka allt igen. |
|
|
U-format låsbleck? Jag prövade att skruva loss själva låsöglan (lr bleck) från bagaget men den ville inte släppa, den glappade bara mer än innan (ryggstödet). Gängorna klämdes och ville inte gå ur hålet. Men är de det bleckat du menar? |
|
|
Det är det blecket jag menar, ja. Som sagt är det länge sedan nu, men jag har bestämt för mig att jag lyckades lirka så pass att öglan följde med. Försök ha någon liggande i bagaget med en ficklampa samt lämpligt verktyg och assistera. Jag vill minnas att jag upptäckte hur 1.89 och 110kg hade mer manöverutrymme än jag trodde där bak. ;) Min började läcka bensin från antingen bränslerör eller tankluftning nu i helgen, så jag har fritiden ordnad kommande vecka. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.