|
|
|
|---|---|
| Tja, har en 330 ci -03 som jag har kromade lister runt fönstren å hade önskat att de va shadowline, å då är min fråga: Finns de å byta ut till svarta eller är de bara att lacka, kanske stripa?? Har nån någon form av erfarenhet av detta?? Tack på förhand... | |
|
Jag vet inte just till din bil, men jag har bytt mina kromade lister på e39:an till shadowline, som det kallas. Kolla hos BMW eller om du kan hitta begagnat. Finns ett mektips här på AP om hur du byter listerna på en e39. |
|
|
Det finns shadowline att köpa. Mattsvart kostar ca 4000 och blanksvart det dubbla hos Shmeidmann, jag kan inte tänka mig att de är billigare hos de svenska Bmw handlarna. Ganska mycket för 6 smala plastbitar enligt min mening........ Ska du lacka så matta ner dem innan. Någon dåre till tidigare ägare av min bil hade lackat direkt på chromet och det släppte ganska rejält. Lycka till! |
|
| Tack, men har redan frågat på BMW i Örebro om listerna men fick till svar att de inte finns nåt sånt paket att köpa...kanske ska fråga nån annan stans, kanske får ett annat svar :) Annars blir de väl å lacka!!!! | |
|
Kolla efter begagnade här: Länk Kromade ytor kan vara svåra även efter mattning att lackera på. Någon form av betning /avkromning är nog att rekommendera. AE |
|
|
Ankan343: Som sagt, här finns det Länk |
|
|
Ja jäklar, 11686 SEK var lite saftigt, och då ingick ändå inte backspeglarna som man ju måste byta om man ska ha det som det var från fabrik. Tur att man har rätt utrustning från början! |
|
| Jag har bytt på min till mattsvarta. Listerna gick på ca. 5000 :-. Jag bytte dem själv men det var ett h*l*ete...Bmw gav ett pris på 2000 :- för bytet, hade jag visst hur mkt jobb det var skulle jag lämnat den! | |
| En sak till...Begagnade är bara att glömma, risken är stor att de är krokiga när man demonterat dem en gång och dessutom får man aldrig någon firma att skicka dem, har nämligen haft samma planer när jag var på gång att byta :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.