|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ena örat sprucken, annars inga skador. Lite fett runt omkring. Resistans 3090 ohm (samma på båda sidorna... Vet du hur "kransen" ser ut? Taggar, hål, kuggar, glipa? |
|
|
som små förhöjningar.. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
jag skulle använda mig av ett lite mjukare material än en skruvmejsel å stoppa in hålet vid rengörningen. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
YAHOO! Funkar! Det var höger fram... allt runtom sensorn var ärjad. Båda öronen sprack vid urtagning - svårt att få ut. Sedan rengörning och putsning av knölkransen. Hopmonering med en stor bricka istf. fästöra. Funkar perfekt nu - förutom att jag tycker att framhjulen låste sig... iofs. hade jag inte riktig möjlighet att tvärnita (på E4). Ska testa på grusvägen sedan. Tack för krishjälpen - höll på att ge upp! Eftersom sensorn ska vara av induktiv typ hade jag lite svårt att tro på att lite sk-t skulle orsaka funktionsproblem. Förmodligen den vita pulvern (aluminium oxid?) - som lossnar när aluminium blir ärjad - är elektriskt ledande material? |
|
|
Kan tillägga att jag hade samma problem med min, alla givare hade samma resistans men vänster fram var trots det defekt. Så man kan inte dra någon slutsats från resistansmätning av givarna. |
|
|
Är det 100% säkert att givaren var defekt? På en induktiv givare räcker det att nån slags elektriskt ledande material hamnar mellan givaren och signalringen. I mitt fall var det det vita pulvret som lossnar ifrån aluminium som följd av korrosion - och det var inte några stora mängder. Efter denna erfarenhet skulle tro att ibland räcker det att lossa givaren och montera tillbaka utan att göra något för att givaren skulle börja fungera igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.