|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag går i dessa tider nu, att skaffa mig en E34 525 Tds. Bor i Arjeplog i Norrland så jag har för tillfället nytta av en diesel, detta är den bil jag funderar på: Länk Utav okänd anledning har han skrivit att det är 2 ägare på den men jag kollade upp den och det var 7 ägare på den. Jag har nämligen pratat med honom och fått reg.nr. Men vad tycker ni att man bör kolla efter på en 525 tds vid ett ev. köp? Mvh/Viktor | |
|
tempförändringar vid fullgas accelerationer 0-200km/h som kan avslöja om toppen fått någon sprickbildning i sig alt att vattenpumpen börjar ge upp. ojämn tomgång= sliten kolbana i ställverket alt sliten dieselpump svårstartad under 20liter i tanken= förpumpen e på väg att ge upp fukt på spridarna/slangarna mellan dessa.= orkeslös och svårstartad även kall pga att den tappar trycket. kamkedjeljud= kan vara dags att byta innan totalhaveri svartrök= tappat laddtryck av någon anledning=kan vara turboslitage/läckage/täppt luftfilter/dåliga spridare/felaktig pumpinställning etc vitrök= spricka i toppen (vatten) som du märker är allt motorrelaterat och de är ju de som är värdefullt i en dieselbil och som också kan resultera i tömd plånbok!! bara några tips. min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
Nu blev det tyvärr inget köp, den han bli såld innan jag kom dit! Så nu kikar jag istället efter någon vanlig 525:a istället! Men tack så mycket ändå! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.