|
|
|
|---|---|
|
Hej! Blev inspirerad av motortvätt avsnittet här på autopower och tyckte min bil förtjänade detta. Detta genomfördes med avfettning, svamp och skum samt vanlig trädgårdslang, dvs ingen högtryckstvätt, och motorrummet blev skinande rent. Priset blev att jag har märkt att nu i veckan efter tvätten så dör motorn oftast en gång per gång jag kör. Detta inträffar av en "slump?" ungefär när temperaturmätaren visar precis förbi första sträcket. Motorn går igång igen av sig själv eftersom bilen rullar, men har hänt tre gånger att den dött vid rödljus, då har jag märkt den varit en aning svårstartad direkt, men sen gått bra igen... Antar det kommit fukt eller något liknande, men inget synligt vid optiskgenomgång... Någon som har någon idé vad det kan vara, eller som råkat ut för liknande? Har sportluftfilter, men borde inte påverka... Körde Carsoft 6.5 och fick följande felmeddelanden: DME/DDE 83 Crankshaft angel pulse generator LCM/CCM 40 thermical oil level sensor Tacksam för idéer och lösningar | |
|
Står till vänster vad jag har för bil, men lättare om jag skriver det kanske. Gäller en e39 sedan 520iA av årsmodell 98 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ser ut som du skulle behöva byta kamaxelsensorn det är den du felkod på. LCM koden kan du glömma bort ,vi kan kalla den programbugg För övrigt vidhåller jag spola aldrig vatten under huven på en BMW :) Kolla också alla tändstiftsbrunnar kondens och vatten brukar hamna där och försvinner inte av sig själv utan ger också de bekymmer som du har. Blås rent ordenltigt med tryckluft till att börja med. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.