|
|
|
|---|---|
|
Hoppas att nån kan hjälpa mig, ska kanske köpa fälgar till bilen (325 -88), men don har ett annat ET än bilen. Dom har ET 43, läste i svenska fälg katalog där det stod att BMW har ET 35? Måste jag ha spacers för att få på fälgarna, eller måste fälgarna svarvas av? Kommer inte ihåg hur man räknar =( Bayerische Motoren Werke | |
|
Snälla, svara! Behöver få reda på om dessa fälgar passar med spacers! Bayerische Motoren Werke |
|
|
Du kan ha spacers! Men den tillåtna spårviddsförändringen är 7,5mm per hjul så det är bara 1mm fel på axeln totalt om du inte använder spacers. Jag vet inte hur tight det är på E30, risken finns att de tar i någonstans om du inte har spacers. Mvh |
|
|
Tackar så mycket för hjälpen! Har ett par andra fälgar på gång också, dom har ET 25, hur går det då? Bayerische Motoren Werke |
|
|
Troligen mindre bra eftersom hjulet kanske kommer för långt ut i hjulhuset och kan ta i skärmkanterna. Men å andra sidan sålde BMW själva 15" fälgar med ET 24 till E30 enligt en gammal BMW-fälgkatalog jag har. De skulle ha 205/55/15, så bredare än så är nog att chansa. Om du sätter på spacers blir felet ännu större eftersom ET-värdet på fälgen minskar med dem. Tänk på att du kanske måste ha längre bultar när du använder spacers. Mvh |
|
|
Det skall vara ET 25 på e30! körde själv i vinter med et38, det går men det rymms inga balanseringsvikter emellan fjäderbenet fram o fälgen. et 43 går inte. kolla på ex. borbets hemsida, dom har exakta uppgifter. www.borbet.de //air |
|
| Jag har Hartge fälgar på min. De är specialgjorda för just E30. ET25 och de passar som handsken. De gamla MIM-fälgarna som satt på när jag köpte den tog i fjäderbenet. Jävla skitfälgar va de också. Var gjorda av bly eller nåt. | |
|
Tackar än en gång för den fina hjälpen!' Lutar åt att det blir Azev A 7,5 X 16, väntar bara på svar från han som säljer dom. Dom har ET 25, hoppas bara att det blir bra på bilen. Bayerische Motoren Werke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.