AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
4.096

E38: Kan man täppa till läckage från bensintanken tillfälligt?

Sida 2 av 2
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Jag är inte så kunnig så att jag kan följa alla råd jag får såklart, men jag har köpt kemiskt metall och ska ta mig en titt i helgen.

Dock gjorde jag enligt mig ett test igår för att se läckan. Jag körde 20 min med sportläge på och gasade som bara den med 15 liter i tanken.

Min teori är att det läcker när det är mycket soppa i men när jag kom hem igår och tittade fanns det bensin som läckt ut.

Jag kunde inte igår se varifrån men jag såg samlad fläck mitt i på undersidan, såg inte vart runnit ner ifrån.

ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
hej igen,

jag hade bilen hos BMW för byte länkarm osv och bad de kolla läckan, de ville ha 3000 kr för att ta ner tanken och se var läckan kom från. Sedan skulle det väl kosta vad som helst som de säger då jag inte kan motbevisa något.

En aukt. verkstad vill ha 15k för jobb och byte av tanken.

Vad göra???? Om BMW säger ta ner tanken för att se läckan så kan alltså jag inte laga läckan själv.

Vet någon hur jag torkar bort bensin, även lukten helst. Så mycket som möjligt.
vi
191
vibbe
Z3Mc-98
är tanksprickor ett general fel på e38, kommer alla att behöva bytas? bra att veta då jag är på jakt efter en e38
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Huvudproblemet är väl att avluftningen inte fungerar alla gånger och då skadas tanken. Sålänge avluftningen är OK är nog risken för läckande tank ungefär som för vilken bil som helst.

Mina bilar: Länk
Hur fasen kan dom sätta i en jvla plåttank i en lyxbil??? Ja min läcker också
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Även tuggummi fungerar!, fick stenskott på tanken i en amazon jag hade det höll tätt ända tills jag kunde byta tanken 1vecka senare, kanske hade hållit längre.

628csi
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.