|
|
|
|---|---|
|
Har du en osedvanligt välvårdad BMW, kanske av äldre datum och modell, är Vestas rekommendation att dokumentera skicket med foton, innan du ev. tvingas att utnyttja försäkringen. Har själv fått erfara hur svårt det är att i efterhand försöka bevisa att min bil är värd mera, än en jämförelse med ett antal långmilare i uselt skick, plockade på Blocket. Bilen stals för ett år sedan, reglering har ännu ej skett, då jag bl. annat vägrar att acceptera Vestas värdering på 10000:- för skrotet, av Handelskammarens värderingsman värderat till 6000:-! Kampen går vidare, a luta continua. Gunnar | |
|
GUP: Låter rimligt att det krävs foto eller liknande dokumentation om bilen håller högre standard än en vanlig bil.På min gamla E34 finns det foto ur alla vinklar och hörn om det skulle det bli en olycka finns allt svart på vitt. |
|
|
När saker o ting verkligen händer så är det säkert ett mycket bra bevis i "framtida förhandlingar".. Vad hade du för bil? Mvh Janne. |
|
|
En välutrustad svensksåld 525 iXA -92, elstolar, skinn,o.s.v. Gått 17' mil (tror jag!) /Gunnar |
|
|
Innebär detta att man ska ta kort med datumstämpel på ? Annars kan ju bilens skick ändrats under åren? Som jag uppfattar det så gäller det att uppdatera "bevismaterialet" varje år eller så. Mvh/Rolle |
|
| Bästa är att uppdatera varje år med en bild där du tar med tex dagens tidning så man kan styrka datum. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.