|
|
|
|---|---|
|
Panikproblem, motorn är monterad i bilen och min kamrat kom idag på att vi kanske monterat kopplingen ut och in. Javisst, ett oerhört delikat problem då den inte har några fjädrar att gå efter. Jag har googlat i timmarna två nu och kan inte hitta något tips eller tricks om hur vi tar reda på vad som är vad, är det någon märkning som kan vara till hjälp. Bilen är såklart en 735i och hur som helst måste motordj***** ur igen i alla fall. Förhoppningsvis ska nyckeln vridas om före midnatt... HILFE! Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. | |
|
Hur långt är det från klart? Prova att start den. Låter det som fan så stäng av direkt och riv bort växellådan och vänd på den. Lamellen skall ha den största delen (dvs den mest utstickande) om det är ett vanligt svänghjul. Har man ett dubbelmassesvänghjul ska den vara vänd åt andra hållet. Lamellen brykar vara märkt på sidan som skall vara mot svänghjulet, det brukar stå "flyside weel" Kärleken: Länk |
|
|
*lamellen med den mest utstickande delen skall vara vänd mot växelleåndan (vid enkelmassesvänghjul) Kärleken: Länk |
|
|
Facit: Vi tog ur apparaten igen och upptäckte att det gick bara att sätta åt ett håll för att löpa fritt, när vi vände på den låg den inte ens emot. Haha, vi hade alltså monterat rätt...! Dessutom står det så fint "motorseite" på den ena sidan "schwungrad seite" och på svenska blir det motor respektive svänhjul. Klockan 23 vred jag på nyckeln och all fungerade, jag är jättenöjd med resultatet, förvisso gick bilen som en kratta och hade ingen som helst tomgång vilket kommer att lösa sig eftersom vi monterade fel LMM... Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Grattis. Kärleken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.