AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
753

Ett litet hål i stötfångaren

Tja!

Imorse upptäckte jag ett hål i min M-stötfångare. Har ingen aning hur det uppkommit, men jag gissar på ett ordentligt stenskott. Hålet, sitter bredvid dimljuset på förarsida, är i storleken av en enkrona. Hur lagar jag detta på bästa sätt, några tips!?

Jag är hyfsat händig med spackel o dylikt, men vet inte var jag skall börja. Vill åtgärda detta så fort som möjligt.

Tacksam för svar,
Mikael
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Normalt har ju båttillbehörsbutiker glasfiberduk och epoxi, men det låter ju som en liten skada. Jag skulle prova med något tvåkomponentsspackel med iblandade fibrer, likt Plastic Paddings mörkgröna glasfiberspackel samt spackla fast en bit glasfiberremsa på baksidan efter att ha grovslipat ytan. Det borde räcka med en bit "målarremsa" som man brukar tejpa gipsskiveskarvar med.
Härligt snabbt svar Anders, sticker ner på Classes i eftermiddag.
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
Toppa gärna med en gelcoat tror claes o brukar ha det så får du en bra och fin topp yta som du kan rubba ned lite för att senare måla.

Min bil: Länk
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Om du inte har motor eller kup'e-värmare än så har du ju ett lämpligt hål för intagskabeln! :)
Hahaha, det hålet har jag redan Ljungblom ;))
Visa användare
298
Ljungblom
518i -90 M40B18
520i -89 M20B20
Hehe, rackarns! då får du nog göra som Anders och Idde föreslår helt enkelt.
Ub
262
Ubbe_530d
525d Touring -08
530d Touring -01
Detta kit kan jag varmt rekommendera, inga konstigheter men det innehåller allt man behöver för en billig peng.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.