|
|
|
|---|---|
|
Min 750 -93 drog ur batteriet och stod strömlös ett par veckor. Har laddat upp det ordentligt och upptäckte följande: När jag "lyfter" lite i ytterhandtaget tänds innerbelysningen men släcks omedelbart när jag öppnar dörren. Vid färd rapporteras "Open door" fast alla är stängda. Växellådan slutar dra vid 3000v och "Trans Program" lyser. Motorn dog när jag lade ur växeln i ca 40km/t, startade utan problem men dog igen när jag lade i Drive. Var tvungen att hålla lite gas för att komma iväg. Fullgastramp vid stillastående och friläge ger både "bludder" och avgassmällar. Belysningen till fönsterhissknapparna är tänd hela tiden, länge i alla fall, den var släckt imorse. Står med laddare på hela tiden... Kan man "nollställa" elektroniken på ett lätt sätt? Även kört Carsafe med enda felet att "Magnetventil 5 står öppen" vilket också hörs tydligt men så var det förra året också utan andra problem. Någon som har svar på en eller flera frågor MVH Anders | |
|
Innerbelysningen ska tändas när man lyfter handtaget (max tre ggr). Går bilen att låsa? Fönsterhissbelysningen och elen är på en stund efter man stängt av, för att man ska kunna stänga fönstren. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jo, jag vet. Den tänds när man lyfter handaget men så fort man öppnar dörren så släcks den. Och när dörren är stängd varnar displayen för "open door". Om man bara öppnar någon av dörrarna tänds inte innerbelysningen. Allt detta fungerade som det ska förra gången jag använde bilen... Det verkar som funktionen blivit "spegelvänd"... MVH Anders |
|
|
Det är kortslutning i någon av givarna, de sitter i karossen där låset griper tag. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.