|
|
|
|---|---|
|
Har läst att det är 333hk i e46:orna i usa. Undrar om detta stämmer och om det i så fall är nån skillnad på prestanda. Kanske finns andra skillnader också? Funderar annars att importera en. Hoppas nån kan hjälpa mig. | |
|
Länk Länk Länk Min bil: Länk |
|
G3kkOM3 |
Det som är anurlunda är avgassystemet ignet i motorn .. TROR inte säker att det är en extra katt som sitter på grenröret., Sedan tor jag inte lampor etc är CE märkta. |
|
dom har hårdare avgasregler i många stater vilket medför andra katalysatorer + grenrör m.m vilket gör att effekten dämpas något! lc med smg II 1800 rpm i stället för 3800 rpm |
|
|
Tack så mycket för hjälpen!! |
|
|
hur gick det med importplanerna? är också riktigt sugen på att importera en M3 E46 från staterna. fan, man får ju en 06:a för typ 250.000 reggad, momsad och klar!! 02:or såg jag för under 20k $, alltså runt 100.000 SEk, typ 130-140.000 SEK reggad och klar. vansinne! skulle i alla fall vara intresserad av hur det gick för dig, eller om någon annan har vågat ta steget. |
|
| Frakt tillkommer också... men visst | |
|
jag har räknat med frakten. den kostar mindre än man tror, runt 10.000kr. men givetvis lär det dyka upp kringkostnader runt frakten på några extra tusenlappar. fast mellan tummen och pekfingret räknat, så är det fortfarande en löjligt bra affär. lite knepigare så klart än att köpa bilen hemma, men då får man ju en USA-resa på köpet också. :D om man inte vågar köpa på ebay rakt av, förstås. |
|
| Har fått min m3:a nu. Gick jättebra. En -04, silverfärgad, manuell, 3600 mil. Är super nöjd! Vilken otrolig bil! Tror dock att du kommer att få lägga ut lite mer pengar än du skriver. Bilens pris+frakt 10k+tull 10% av bilens värde+runt 25% moms på allt om du går via en import firma. | |
|
vad kul, grattis! tull 10% av värdet kände jag inte till. vad är det? 25% moms åker man väl på hur man än gör, det är väl detsamma som importskatt? du har nog rätt, det blir ju ofta dyrare än man hoppas på. kul att höra lite från en som vet vad det handlar om. :) får man fråga vad det hela kostade dig totalt, och om det var värt besväret? tacksam för all info. tänkte dock inte gå via importfirma, utan åka dit själv och köpa i så fall. |
|
|
inköp + frakt * 1,38 eller likn är vad jag hört. + Andra importavgifter... www.exporttrader.com kanske kan vara ngt... |
|
|
nu börjar jag få ordning på siffrorna. Länk verkar vara ett vettigt transportbolag. de har en bra kostnandsuträknare som är riktigt lättanvänd. 19858; du hade helt rätt, det blir kanske 15% mer än vad jag skrev tidigare, men det är fortfarande extremt lockande. |
|
|
Absolut är det nog det, tänk dock på lägre andrahandsvärde vid en framtida försäljning.. tekniskt verkar det ju inte skilja mkt. Jag hade tänkt köpa en ifrån auktion på exporttrader.com för ett tag sedan.. men blev en fin, lågmilad Italienkärra istället. mvh/Tobias |
|
|
Bapelsin, hade själv tankar på att importera från USA. Som du säger är priserna mkt låga. Men när man summerar alla tillkommande kostnader, glöm inte att vissa modeller kräver viss modifiering innan besiktning också blir affären inte lika lysande. Andrahandsvärdet på en USA-import kommer definitivt vara lägre än för en svensksåld och troligtvis även lägre än motsvarade tyskimporterade. Nya mustangen och corvette c6 verkar vara lönsamma att ta hem från staterna. Det finns mängder av dessa modeller från USA utannonserade på tex blocket. Vem som ska köpa alla dessa om ett par år har jag svårt att se och skulle tro att de därför blir ganska svårsålda på sikt. |
|
|
italienkärror är ju fina de med. :) jo, jag har tänkt på att det kan vara knepigt med en USA-BMW vid senare försäljning. men tänker också att prisskillnaden vid köp kan mer än väga upp mot det. ska för övrigt kolla in exporttrader. |
|
|
USA-bilar är nog svåra att sälja bort när man inte vill ha den. Finns ju en på blocket som varit till salu i över 9 månader om jag inte minns fel // M.V.H. Daniel |
|
|
Spajjjs: Mycket möjligt. Men de priserna är alldeles för höga på de som ligger ute på blocket. Dom tror sig göra en brakvinst. Därför de är dyra. Rent bilmässigt tror jag att dem är minst lika bra som i sverige, om inte bättre. Köper man någon i Californien eller annat varmt ställe, så har du en bil som knappt sett vatten. Mvh Fredrik |
|
|
fledik Priserne på E46 M3 kommer nok at synka ganske mycke snart. Specielt på import fordon från EU. Men jeg tror at en USA solgt M3 er mycke tuff at sælga. 1. 333 hk 2. bromsor och kaliber er inte "cross drilled" men varnlinga dom varnliga bmw bremsor 3. Annan instrumentering miles/km 4. mycke svård at kolla historikken, hurricane Katrinar, totalt krokaede biler, værksted besøg mm Men jeg kan have fejl... |
|
|
Kolla med polarna på www.autoagito.se , de kanske har ngn m3 att plocka hem från staterna. Mvh Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.