|
|
|
|---|---|
|
Fick nyligen brombeläggen bytta fram på min 530 och det lilla jag kört bilen så känns allt ok funktionsmässigt. I helgen då bilen stått parkerad några dagar så såg jag att skivorna hade en tunn rostbeläggning vilket inte är något konstigt men efter jag kört en runda och tittade igen så var inte all rost "bortslipad". Nu var detta bara en kortare tur men idag så var jag ute på en längre tur och bromsade rejält ett par gånger. Fortfarande så har den inre (ca 40%) delen av skivan en rostbeläggning. Det verkar alltså som att belägget inte har kontakt med hela skivans yta och frågan är om detta kan bero på att fel belägg monterat eller rätt belägg monterats felaktigt? Eller är det så enkelt att dom måste slitas in något innan hela skivan får kontakt vilket känns lite konstigt...? ___ //Ulf | |
|
Hej, Är med största sannolikhet rätt belägg som är monterade. Däremot så slarvas det vid monteringen. Viktigt är att skrapa rent och se till att allt löper lätt i oket vid monteringen. Dett gör inte verkstäderna, utan de slänger oftast bara dit de nya beläggen. Tycker att du skall åka tillbaka och visa skivorna för verkstaden. //Håkan |
|
|
Tack för svaret! Blir en tur förbi verkstaden inom kort. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.