|
|
|
|---|---|
| Jag undrar om det är nån garanti på delarna som verkstaden sätter dit. En del saker är ju ganska dyra, t ex ljuddämpare mm. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Just avgassystem brukar ju vara garanti på olika beroende på fabrikat, likaså stötdämpare. Men ett årsgaranti bör det vara på dyrare delar, tex,utbytesgeneratorer startmotorer,och seriösa verkstäder har ju garanti även på jobben de utför. MVH Hasso |
|
BMWverkstäder lämnar 1 års garanti på reservdelar dom monterar. Antar att andra verkstäder gör likadant. Slitagedetaljer såsom torkarblad, bromsbelägg, mm är det ingen garanti på. Mvh Asken |
|
|
Jag lät en verkstad montera dit nya ljuddämpare åt mig. Det var i september ifjol. På en annan verkstad jag var till upptäckte dom att det var en läcka i skarven på en av ljuddämparna. Är det jag, eller verkstaden som monterade ljuddämparna, som ska betala för det? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En klar reklamation om inga yttre omständigheter har påverkat ljuddämparen. MVH Hasso |
|
Klart det är en reklamation!!! -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Är ju bara att köra en samvetes-check: Har du kört mycket onormal körning som skulle kunna orsakat läckan? Sen: Borde ett så pass nymonterat system läcka nu? Därefter om du har alla rätt: Åk dit och heja glatt. |
|
|
Jag kör mycket försiktigt med bilen, varvar sällan över 3000 varv/min. Så jag tror knappast att det beror på min körstil. I så fall kan jag lika gärna köpa mina saker på biltema, men det tänker jag undvika in i det sista. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.