AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.753

Ta bort framskärm E36 coupe..

S4
84
S4vbg
325iA -94 coupe
Som rubriken lyder så undrar jag hur man tar bort framskärmarna? Vet att dem bara är skruvade men undra mest om man måste ta bort huven med för att kunna göra det samt vart den är skruvad?

Alla info är av värde...
2-
140
2-ben
Inte BMW, -97
530i sedan, -04
Jag bytte på min efter att nån klantskalle tryckt till den med en lastbil. Det kanske skiljer mellan sedan och coupe, men jag tror inte det.

På min sitter det 2 skruvar i bakkant, framför dörren. 2 skruvar undertill bakom hjulhuset. 1 längst ner i bakkant på hjulhuset. 3 st på insidan bakom blinkersen. Jag tror att alla är med 8mm 6-kant huvud, men de 2 i bakkant kanske är större. På ovansidan sitter 4 insex-skruvar. Jag var tvungen att borra ut en av dem, men skärmen sitter bra med 3. Skärmen är även bultad i fästet till huven.

Du behöver inte plocka av huven om du byter en sida i taget, men det kan vara en god idé att någon håller i den. Det kanske inte behövs, men jag chansade inte.

mvh
Tomas
S4
84
S4vbg
325iA -94 coupe
Tackar så mycket. Vet inte heller om det skilljer nått mellan coupe och sedan men vet att det sitter torx på min.. mer vet jag inte om de skiljer ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.