|
|
|
|---|---|
|
Var lite sugen på att byta min 330i touring -02, mot en 330iA Touring -06, Men efter att fåt thöra vad inbytespriset låg på idag bleb jag inte lika sugen på att lämna den i byte. Vad tror panelen att mitt gamla kombiskrälle är värt på marknaden idag. 330i touring -02 Svensksåld 12500mil Givetvis full servicebok från aukt BMW-verkstad Stålgrå med svart skinn Sportstolar Xenonljus HarmanKardon ljud Komfortpaketet 18" sommarhjul (nästan nya 235/40 yokohama på) 17" bmw orginal-alufälgar (som satt som sommarhjul förrut) Med nästan nya Nordfrost 5 på. | |
| Vad fick du i inbytespris? Utan att veta mer än du skriver så gissar jag på ett slutpris mellan 120-140K vid privat affär. | |
|
Och vad ska man isåfall ange som utgångspris? Vad kan tänkas vara lämpligt? Tack för svaret förresten. |
|
|
Du fick nog ett inbytespris i trakterna runt 100- 110 000 kr skulle jag gissa på? Korrekt? :) Det är ju alltid svårt att ge någon riktigt bra rekomendation, det beror lite på hur pass snabbt du vill avyttra bilen samt hur mkt förhandlingsutrymme du kan tänka dig att ha i priset så att säga. Mvh/ Niclas |
|
|
Jag fick 110000 kr i inbytespris. Men för dom pengarna så behåller jag hellre bilen, det är ju jävligt mkt bil för dom pengarna! Jag har nog när jag tänker efter inte alls bråttom att bli av med bilen, kan tänka mig att ha den minst 1 år till. Eller kommer den att tappa ner till 60-70 000 kr på ett år och typ 1000-1500 mil? Det verkar väl inte så troligt? Kan iofs tänka mig att byta till en e46 330 med automat, eftersom de är väldigt prisvärda! |
|
|
Tror väl inte att den sjunker till 60-70 inom ett år. Om du blir erbjuden 110kkr i inbyte idag kan du nog räkna med att åtminstone få ut 120kkr för den via Blocket.se idagsläget. Jag har lite dålig koll på E46 just nu men fick 146kkr för min 320iT -04 (7500mil) förra året, de kanske ligger på 120-130kkr idag? De borde ligga ganska lika eftersom man tidigare fick ett par årsmodeller nyare 320 för samma pris som en 330. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.