|
|
|
|---|---|
|
hej hej, jo det är så här att jag ska montera i bromskolven i oket med nya tätningar och damask, något speciellt jag ska tänkla på? tack på förhand ------------------------- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" | |
|
AALLLLTT skall vara helt RREENNTT!!! Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90 Förr: BMW 318is -90 |
|
|
okej,vad ska jag göra rent med då? bräkleen? ska jag nå speciellt medel på bussningen för att lättare kunna montera den? ------------------------- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" |
|
|
se till så att allt är rent specielt spåret som damasken ska ligga i smörj kolven sen försöker du få i kolven utan att damasken losnar från spåret, efter en stund blir du galen försök då att hålla lungnet o inte ta sönder damasken med kofoten eller storsläggan=). är allt bara rent o fint är de ganska lätt lite pilligt dock ska gå med hand kraft. |
|
|
haha ska försöka undvika det. men jag behöver alltså inte smörja med något speciellt?, bara att lirka lite med andra ord. ------------------------- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" |
|
|
de finns specielt fett o smörja med , de viktigaste är som sagt att de är RENT RENT RENT skrapa bort all rost som överhuvudtaget är i närheten av damasken o kolven kolven ska vara blank polerad ta en liten mejsel o skrapa spåret med. men de är endå ganska pilligt |
|
|
okej, tack för svaren,ska ge mig på det imorrn. ------------------------- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.