AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.192

Tips: Billig Luftmassemätare från England!

sa
9
sampe
Z3 Roadster -00
Tjena,

Min Z3 har på sistonne varit riktigt seg då den varit kall och inte riktigt svarat på gas som den borde även då den är varm.
Efter att ha haft den på service hos Göteborgs bilservice (som är kanon!) och frågat vad som var fel visade felkoderna på Luftmassemätaren och Lamdasonden.
Killen på Göteborgs bilservice trodde att det var luftmassemätaren (LMM) som också påverkar lamdan. Tyvärr är LMM ganska dyra i Sverige och den billigaste jag hittade fanns på blocket för 2200:-
Efter att ha googlat på serienumret från BMW hittade jag följande site:
Länk
De hade delarna och skulle ha: 75£ + moms 13£ + frakt 12£ (tot: 1200kr). Beställningen fungerade bra och efter tre dagar hade jag den nya LMM hemma och 5 minuter senare (jag lovar det tog inte längre) var den bytt och bilen gick klockrent igen!

Ville bara tipsa om detta om det är någon mer som haft problem med LMM på sin Z.

Ha det gött!
/Samuel
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
Bara för att felkoderna visat det innebär det således ej att det är det som är problemet.
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
I andra fall menar ja =)
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Tack för tipset, jag hoppas att jag slipper dessa problem dock :)

//Daniel
An
21
Ante123
X5 4,4 -04
Jag har precis beställt från den där sidan. Hoppas det funkar bra för mig också!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Det kan man ju hoppas på, men erfarenheten av no name LMM är inte så lyckad om du läser uppdaterat. Likaså säger min kollega med 25 års erfarenhet att Pierburg,Bosch, VDO Siemens funkar, men noname brukar det vara enbart problem med till större motorer 4 cylindrig småmotorer kan det funka på.

Härifrån får du original Lmm till ett mycket bra pris, nån veckas leverans
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
An
21
Ante123
X5 4,4 -04
Aj då, typiskt att jag redan beställt då. Jag får väl bara hoppas då att det går ändå. Det står i och för sig att det är Bosch så om det stämmer så får jag vara glad.
Visa användare
27
Vulcan
Z3, 2,8-99
Hej

Det fungerar även att ta isär och rengöra luftmassemätaren. Jag har sett tips
om detta zroadster.net.

Har dock själv inte ännu haft anledning att prova.

Vulcan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.