|
|
|
|---|---|
| har en fråga om kompression om det stämmer eller inte , har ett IX block som jag har borrat ett hål för oljestickan på platsen där det sitter i vanliga fall + att jag har pluggat hålet i bak kant. Om det inte är tätt där vid nya oljestickan mot blocket + pluggen , vad händer då ? Tappar motorn komp ? | |
|
Nej du tappar inte komp, men det kommer stänka ut olja där in det inte är tätt, men det behöver inte vara trycktätt mer än för vevhuskompet, men du vet ju hur hårt oljestickan sitter, och värre än så behöver det inte sitta. Förklara vad du ska göra med IX blocket, du vet väl att det är mer saker än oljestickan som måste modifieras för att kunna använda det som icke IX motor. |
|
| tack för svar ! Vet att mer saker behövde göras , det var du som förklarade det förut för mig :) Ett hål borrades för oljesticka där det sitter orginal på "icke IX" block , samt att det gamla pluggades + att oljetryckreduceringsventilen hålet gängades upp brevid det gamla lilla hålet , dock vet inte hur bra det vart för det gamla täppte jag aldrig igen så nu möts dom gängorna lite granna en bit , kan det påverka någonting annat ? Motorn är provstartad och oljetryck indikeras att det finns , dock vet jag inte hur mycket ännu. Ojämnt komp vart det dock på cylindrarna , kanske för något annat fel isåfall ? Gamla oljestickshålet pluggades med en bult + kemisk metall och jag la oxå kemiskt metall runt den nya oljestickan. | |
|
Har förklarat det där flera gånger, men glömt för vilka =( Får du bara oljetryck så är det inget att bry sig om. Har du varmkört motorn ordentligt innan du kollade kompet ?? |
|
| nej , inte riktigt varmkört , den har bara varit igång lite granna. Men , nu när det är så ojämnt på cylindrarna , borde det inte vara något annat , typ ventilerna då kanske ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.