AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.397

Lånebil från verkstad - betala bensin själv?

Na
440
Nattugglan
320i 01:a 2,2liter.
Hej!

Jag har lämnat min bil för att få en en del på bilen lackad efter parkeringsskada, verkstaden slarvade lite och får göra om jobbet. De ville behålla bilen man jag ville göra som förut lämna delen istället så jag kan ha bilen, kanske för att jag misstänker att de inte kommer montera ner delen denna gång som de sa, utan de kommer säkert maskera bilen och lacka direkt. Jag blev hur som helst beviljad en lånebil vilket va trevligt.

Jag bara undrar - inte för att jag är snål men hur fungerar det med att tanka bilen? Skall jag tanka upp det som jag förbrukat när jag lämnar tillbaka lånebilen? ..eller är det tänkt att firman står för detta?

16.551
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Du ska tanka för de mil som du kör lånebilen. Hade du kört din egen bil så hade du ju fått betala för de milen.

//Lövet
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Om inget annat sägs så ska du ju tanka upp bilen så att det är lika mycket soppa i när du lämnar tillbaka den som när du tog ut den. Däremot behöver du normalt inte betala för normalt slitage på bilen. Behöver du byta lampor eller göra andra reparationer på lånebilen för att kunna fortsätta använda den är det däremot rimligt att begära att verkstaden ersätter detta, så spara kvittona.

Sen undrar jag varför du använder en lackverkstad du uppenbarligen inte litar på. :)

Wilhelm Svenselius
Na
440
Nattugglan
320i 01:a 2,2liter.
W2k ,

Jag vände mig till en omtyckte BMW auktoriserad verkstad i sthlm, de lämnar lackjobben till en intill-liggande lackfirma. Lackfirman är också omtyckt av folk, dock så har jag tack o lov bara haft min bil för lackjobb 2 ggr, men både gångerna så var det slarvjobb. Nu blir det inte till att lämna bilen på den BMW-verkstad igen, jag har ingen lust att åka flera mil varje gång jag skall dit och dessutom flera gånger för samma sak.

Istället för att åka med bilen till verkstaden så åkte jag direkt till lackfirman, kanske dumt av mig men både bmw, lackeringesfirman o mitt försäkringsbolag sa att det var okej.(ifall det strular med nått tänkte jag så kanske det är bättre att lämna bilen till bmw-verkstad som jag först gjorde eftersom de är ansvariga o debiterar mig)

ca 50 damloppor på en motorhuv kallar inte jag bra lackerare, men gör de inte jobbet så får de göra om det helt enkelt o de skall dem nu också (ej motorhuven). De är sjyssta och säger inte nej men man hade förväntat sig hantverkare gärna. Skulle jag lacka bilar hade jag gjort det tipp topp. Motorhuven för den delen är skitsnygg efter 2:A vändan.

Men detta handlade igentligen om lånebilar och bensin :-D

Tack för svar!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.