|
|
|
|---|---|
|
Hej jag ska köpa nya däck och efter långt sökande kommit fram till dessa två däck. se rubrik. Jag undrar om det finns några som har provat dessa två och vad ni tycker. Jag premierar bra grepp på torr väg samt ett däck som minskar spårkänsligheten då 3 serien är känslig då man går ned i profil. Jag har läst tester men det kan vara bra att få höra riktiga användares åsikter. Då asymmetric började säljas förra året så kan det vara intressant att höra hur ni upplevt slitage. Mvh Jon | |
|
Däcken spelar i 2 olika ligor både prismässigt och prestandamässigt. Jag hade valt PS2 alla dagar i veckan. Länk |
|
|
Precis, olika ligor...F1 är bättre ;) Länk Länk |
|
|
Tack för inläggen jag har nu beställt en uppsättning ps2 225/40/18 -255/35/18 tror att jag kommer få en en grym väghållning. jag lämnar en utförlig rapport efter att ha kört in dom. |
|
|
Klokt val! Jag är övertygad om att du blir nöjd. Länk |
|
|
Förra veckan stod valet mellan Dunlop SportMaxx och GY F1 Asymetric i och med att 530'n behöver nya däck och det blev SportMaxx. Efter att ha läst testen som det länkas till så kanske det valet inte var det bästa...GY var dessutom 115kr billigare per däck. PS2 lär inte var något däck du blir missnöjd med det enda man kan fråga sig är om det är värt merkostnaden gentemot en del av konkurrenterna. Hade jag behövt byta däck på M5:an hade det med största sannolikhet blivit PS2:or. ___ //Ulf |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag valde även jag mellan GY F1 Asymetric,och andra mer budgetdäck! Det blev GY,då jag hitills bara hört gott om dom+ att priset var helt ok hos Däck online. Återstår att se hur de är att åka på bara, har ej fått dom än. Mvh Patrik |
|
Jo det är klart att PS2 är dyrare men i mitt fall så skiljde det bara 1000 kr runt om mot asymmetric. Jag betalade i snitt 2060 per däck inkl montering.ska bli spännande att se hur dom som köpt asymmetric tycker det fungerar. |
|
|
Hej nu har jag monterat på hjulen på bilen. Innan så hade jag conti premium contact 2 på 225/50/16. Nu sitter det Michelin ps2 225/40/18 och 255/35/18. Första reaktionen var att skarvar och gupp inte vart nämnvärt stötigare. Sen så känns det att bilen rullar lätt det är ju michelin kända för men ändå. Ljudnivån är lägre och det lustiga är att det går fortare än vad man tror. Helt enkelt en otroligt skön känsla perfekt harmoni. Då bilen var spårkänslig innan så misstänkte jag att nu blir det värre men hör och häpna bilen vart mindre spårkänslig ! Jag tror att om man använder sig av rätt ET värde(original) och satsar på premium däck så blir det som jag upplever helt perfekt. Då bilen bara har rullat några mil just nu så kan jag inte kommentera greppet då däcken behöver några mils inkörning. Jag funderar om jag ska följa rek lufttryck för full last 2.8 fram 3.3 bak ? Jag har nu 2.8 fram och 2.9 bak vad säger ni ? Värt att nämna att detta är inga RFT däck. Mvh Jon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.