|
|
|
|---|---|
|
har väldans mycket problem med att lufta kylsystemet på min bil verkar det som. Bilen började koka helt plötsligt en dag o kom fram till att termostaten inte öppnade, köpte en ny o monterade. Och jag hade ingen aning om att man var tvungen att lufta dessa system på dom här bilarna. Sökte runt på forumet o hittate en jäklans massa tips :) Har provat allt men det verkar inte fungera :S Får ingen värme i kupén, kylarslangen längst ner på kylaren blir aldrig varm (alla andra slangar blir varma) men vatten tempen går aldrig upp till det röda på mätaren? Har provat alla luftnings sätt som jag hittat här på forumet. Stå i brant uppförsbake o lufta, hälla i kylarvatten bakom termostaten, lossa på slangen som går från termostaten o fylla på med vatten o lufta. Men inget verkar fungera?? Nån som vet vad jag ska göra härnäst?? Topp packningen som gått? MVH Marcus | |
|
På min 518 fick jag sätta lite tryck i systemet för att först få ut luften vid termostaten via luftskruven som sitter på termostathuset (vet inte hur det ser ut på m20) sen var det bara och låta den stå och bli lite varm och lufta med skruven på kylarn bredvid locket på kylarn. Om du nu har nån luftnings skruv på termostathuset så kolla att den inte har blitt tät eller nått. Beemer 4 Life! |
|
| Jag har en luftskruv på termostat husen precis som du :) o en på kylaren bredvid locket. Men hur ska ja sätta tryck i systemet? nått bra förslag? :) | |
| lättaste sättet är att starta bilen, öppna luftningsskruven och fyll på kylarvatten i kylaren. då stiger luften automatiskt och försvinner. jag gjorde på det sättet och det funkade klockrent. tog cirka 15 min för mig. du behöver inte hålla på o trycka på massa slangar oså, visst det hjälper lite, men när kylarnivån sjunker så fyller du bara på mera, på så vis luftar du den. | |
| Tackar ;) ska genast ut o prova..hör av mig sen hur det gick :) | |
|
Två smarta tips: Länk och Länk ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.