|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 330 -02, som är tillverkad i oktober -01. I trafik första gången 14 maj -02 i Tyskland, alltså import. Rostskyddsgarantin ska ju vara i 6år och borde väl vara från den dagen den är i trafik för första gången och 6 år framöver? Var på BMW i Göteborg idag och enligt han jag snackade med så var det så att svensksålda BMW's så gäller garantin från första dagen när den är satt i trafik och 6 år framöver. Medans importbilar så räknas det från den dagen den är tillverkad. Mao så gick min garanti ut i oktober -07? Stämmer detta han säger? Mvh Fredric | |
|
Bullshit! Åk till Wölkes istället, eller så kontaktar du BMW Sverige. Se till att du har kopior på Briefet, så att du kan visa när den är satt i trafik. Går att få från bilprovningen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Precis, jag kommer att gå vidare med detta. Men man känner sig ganska maktlös när han står och säger samma sak gång på gång och man själv säger motsatsen. Men är rostskyddsgarantin förlängd till 6 år eller har den alltid varit 6år på E46? Mvh Fredric |
|
|
Ring en annan BMW verkstad! Det är möjligt att policyn ändrats ifrån BMW Sverige men tidigare har det gällt att garantin skall gälla ifrån datumet bilen togs i trafik, inget annat. Det finns väl BMWverkstäder i både Uddevalla, Varberg och Borås som ligger någorlunda nära GBG? Ring dem och kolla istället. |
|
|
Det är första dagen i trafik som gäller som startdatum. Detta datum hittar man om man söker på regnumret på VV's hemsida. ___ //Ulf |
|
|
Blir att ringa runt lite idag till andra ställen runtomkring Göteborg samt att åka ut och snacka med wölkes. Men det står ju såhär: I trafik första gången i utlandet: 2002-05-14 Med andra ord borde garantin fortfarande vara kvar. Ajja får se hur det går. |
|
|
Nu har man varit ute på wölkes. Var inga som helst problem där ute. Tre dörrar samt huven vad han kunde se snabbt när han gick runt bilen och kollade efter rost skall bytas. Fick tid redan på måndag.. Så är väääldigt glad nu iallafall. :) |
|
|
Grattis, skönt att det ordnade sig. En sak som slår mig är hur okunniga många är i detta land när det gäller ganrantiåtgärder (gäller inte bara bilar). En garantiåtgärd kostar inte den lokala BMWverkstaden en spänn, räkningen skickas och betalas av BMW centralt. M a o tackade servicekillen på BMW GBG nej till att få ett par dagars betald arbete av BMW... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.