AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.030

Drivaxel till 318 IS

Hejhej! Jag undrar om det är någon skillnad mellan drivaxeln till 318is och till exempelvis 320i eller 318i? eller ännu enklare, vilka drivaxlar är likadana som 318is drivaxlar? det är den vänstra jag är på jakt efter!

det finns ett par bilar på skroten som har fina drivaxlar man kan montera av men jag vet ju inte om de passar.

är det någon som vet? tack på förhand!

//Marcus
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Är det E30 du pratar om ??

I såfall finns det 2 drivaxlar, en till bilar med lilla diffklumpen 318/320 och en till stora klumpen 325/M3, skillnaden är kraftigare drivknutar, men båda axlarna passar mellan alla bilar.

Vad 318is har för klump vet jag inte, men böj dig ner under bilen bakifrån och titta på klumpen, sitter dom 2 oljepluggarna i rad lodrät under varandra är det stora klumpen, där ser du oxå innre drivknuten, ta ett mått på hur tjock den är, runda diametern är samma på båda, men dom klenare axlarna har tunnare knutar.

Har du en E36 kan du glömma allt jag skrev.
Hej! Tack för svaret, men det råkar vara så att det faktiskt är E36 jag har :( du har inget tips eller liknande för mig ändå? kan man inte ta en drivaxel från E30, eller den är inte likadan?

min drivaxel sitter ju med torx in i klumpen, medan vissa sitter med insex. har tittat runt på skroten och sett att flera olika BMW har torx, men jag vet inte om de passar bara för det.

//Marcus
ne
87
nexone
e46 320d touring -04
e30 318 coupe -88
Tyvärr kan jag ite svara på frågan men var är himmelriket där de står flera e36or på självplocken? :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.