AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
396

Race i Jordbro, M5 vs Corvette

curry
Var i Jordbro nu i veckan och tittade på race. Mitt bland allt så dyker det upp en riktigt fräsch m5 e34 som ska köra mot en sprillans ny corvette. Vem tror du vann? Bmw M Power! Nu undrar jag bara om det är någon som är med här som var där eller som vet vem som körde. Tänkte bara säga grattis till juste race och en väldigt juste bil.

Liten motor = Liten räkning
Mycket komfort = mycket BMW
518i slow mobil
Tyckte det såg ut som Vetten spöade bimmern... Men såg kanske fel.. Kul va det iaf..

518, ekonomi med nöje! =)
BMW e28 registret #154
www.bmw518.dot.nu för bilder
Var det en orginal Corvette av årsmodellen upp till -96 skall den få pisk av en M5, annars är det någe fel.

/Bimmerman

Länk
518i slow mobil
en koll, om den e sprillans ny e den äldre än 96 då?? Inte för att va elak, har gjort samma fel för många gånger... :)

BMW e28 registret #154
Hoppsan, såg inte att det stog sprillans ny.
Då förstår jag om M5:an fick det jobbigt.
Corvette C5 = 345hk, men den är ganska tung,tyngre än man tror.

/Bimmerman

Länk
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Ja det borde vara lite jobbigt. C5 gör man. 0-100 på 5,2s och automat på 5,6s. Tjänstevikten är från 1550kg men sen så kan det skilja stort på 402m.

Mvh Ingo E39 med blankpolerade 19".
gu
394
gurr
M5 -95
hellu.. det var jag som åkte mot c5:an.

medger att jag åkte på pisk. men inte med mkt, det skilde ungefär en och en halv meter efter ca 200 m. vidare hade jag passargerare med, plus att jag gjorde kommunens sämsta start, spann hela ettans växel, letade fäste o blev torsk redan där. däremot var jag före c5:an i slutet av rakan. men det var för att jag höll ner längst. bättre start så kan det bli jämnt. men vem vet, killen med c5:an kanske också gjorde bort sig i starten..
En fråga...
Hur ofta är det race i Jordbro? Verkar ju komma tuffa bilar dit. Är det race regelbundet?

Mvh
Matteus
518i slow mobil
Det brukar vara varje onsdag runt 20.30 och lördagar+fredagar+söndagar runt 22.00-23.00 Då brukar det börja... Sen e det ju midre Race nästan varje kväll så... Bara att slinka förbi så e det kanske något...

BMW e28 registret #154
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.