|
|
|
|---|---|
|
Har hittills haft ett lyckligt förhållande till min relativt nyköpta 520. En sak som jag dock är lite konfunderad över är inställningen på framstolarn. Det känns som de inte går att justera tillräckligt långt bak. (Tillräckligt för mig visserligen, men jag är ju "bara" 183 cm) När farsgubben skulle sätta sig på passagerarsidan fram så fick han knappt plats. Stolen satt nästan framme vid vindrutan och efter lite pillande under stolen kom lyckades jag slita ut en liten låda med ett första hjälpen-kit som hade passerat utgångsdatum strax efter Berlinmuren föll. "Ah, nu j*vlar" tänkte jag, men stolen gick inte längre bak trots detta ingrepp. Limousinkänsla i baksätet, men det hjälper föga känner jag. Någon som känner igen problemet? Det är en importbil, men de borde väl knappast ha med saken att göra..? Kanske ska man vara glad, då jag får plats och pappa är för lång för att trivas, vilket väl är en anledning att jag får ha pärlan ifred :) /Martin - kort och gott | |
|
Har ni provat att sänka stolen? Tryck bakersta reglaget (samma som för ryggstödslutningen) neråt och pressa stolen bakåt. Finns också beskrivet i instruktionsboken ;-) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Känner igen det problemet, jag är drygt 190cm och jag får Opel Corsa-känsla varje gång jag ska kliva i och ur. Ska testa sänkningstipset idag. | |
|
Tack för tipset Erik! Ska prova det. /Martin - kort och gott |
|
Transocean |
Ja, stolen måste sänkas! |
| Fan vilka finesser det finns på dom här bilarna, nu sitter jag som en kung :P | |
|
Hehe, ibland är man nog lite för försiktig med att prova grejer innan man frågar. Nu känns det som man kan vara 210 och ändå få plats. Undrar om man vågar visa för gamle far, då får man väl aldrig ha bilen ifred... Tack än en gång för tipset! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.