AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.058

m3 rycker vid 1800rpm

m3 -99 rycker vid 1800rpm tydligast på 3an försvinner rätt fort sen när man kommer upp i varv. Vanosen är av sachs modell och bilen går fint i övrigt.
pg_ice
sliten koppling
helt ny koppling faktiskt o ny låda sen 3000mil oxå.
Nej....nej...o åter nej...INTE sliten koppling...Om kopplingen "släpper/hugger" vid så låga varvtal redan på 3 ans växel så skulle den slira hej vilt när han accar...Jag sätter mina pengar på "mager ryck" eller liknande...Kan tex va en tändspole, kanske lambdasonden eller varför inte tändstiften? Börja med en rejäl service (inkl ventilspelskontroll) för att se om det blir nån förbättring...Om inte så börja med att kolla efter överslag i spolarna (görs bäst i kolsvart mörker med bortplockad M-Power kåpa), är alla avgasvärden OK så borde det inte vara lambdan men man vet aldrig...Hade liknande ryck på min M5 (E34), dessa bilar är dock "kända" för att vara lite råa i gången just runt 1500-2000rpm, efter byte av tändstift,lambdasond samt ventilspelskontroll kan jag inte känna dessa ryck
pg_ice
sliten bil?

det låter väl bättre
haha

varva för fan så slipper du rycken ;)
D_
160
D_D
550 iaT -07
760 Li -07
M6 -06
Låter som tändspole eller lambdasonden.
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Är det bara när den är kall eller fortsätter den bete sig likadant när den blir varm?

/Magnus

Happiness isnt around the corner...
Happiness IS the corner!
Ja spelar ingen roll om den är varm eller kall. Ska bes den nu så kanske lamdan kan berätta nått.
Har lite samma problem på min bil. Rycker en del när man segdrar förbi ~1800-2800 rpm.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.