|
|
|
|---|---|
|
E36 318is -93 Ännu ett problem, var på en verkstad för att diagnostesta, men mekanikern kunde inte få någon kontakt med bilen, han sa att man skulle koppla mellan stift 15 och 17 så skulle han få fram information på datorn, men på hål 17 har inte jag något stift/kontakt i... Någn som vart med om detta? Ska det verkligen vara stift 17? Det stog iofs i hans program på datorn Ni som inte vet, får gärna bidra med att kolla erat diagnosuttag om ni har något stift i hål 17 eller om det bara är tomt. __ Ev. någon i Stockholm/Norrtälje som kan diagnostesta och vill tjäna en slant? | |
| Hejsan jag har inget "stift" i nr17,men min funkar att koppla upp mot diagnos.Men då används ju en hel kontakt med många stift,han kan ju inte bara använda 15 och 17 eller? | |
|
Okej, det var ju lugnande att veta att jag inte är den enda som har så.. Vad jag förstår så kollade man motorstyrningen på stift 15 och 17, samt en till + och - på batteriet. Det var inte på någon specifik märkesverkstad jag var men han hade kollat bmw förut sa han. Ingen mer som har något litet att komma med? |
|
|
Använd stift 20 istället för 17! Kolla här för info: Länk 15 RX 16 + 17 eller 20 TX (beror på motortyp) 19 - Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej! Jag hade samma problem med min 5-serie, var på BMW verkstad i Örebro och de kunde inte komma åt datorn. Det blev snack om att det var kabelbrott mellan diagnos uttag och dator. Jag såg hur tusen lapparna flög iväg. Istället åkte jag till en oberoende verkstad med diagnosutrustning och problemet var löst på 5min. |
|
|
Jag tänkte just säga det, åk till en annan verkstad. BMW CS #5206 |
|
|
ErikW; Kanon, har du någon erfarenhet om detta? på länken var det till 5 serie med den kanske inte spelar någon roll. Hoppas bara jag har ett stift på nr 20 då.. :) Det märkliga var att på programmet på datorn så fanns den där ritningen oxå, men det var väl förmoldigen inget vi la märke till, nr 20 alltså... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.