AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
701

Någon som vet om en BMW får problem om dom står utan ström en längre tid?

se
2
sepphi
328i -95
Hej! Nu är det såhär att i början av januari så råkade jag ut för en vagnskada på min BMW, jag har nämligen tänkt att reparera den, men nu några månader efter när jag hade tänkt flytta den till ett annat garage så startar den inte längre, den gick hur fint som helst när jag ställde in den i garaget, men nu är det såhär att.. batteriet jag hade i var inte i sitt livs form och har laddat ur under det kalla vinterhalvåret.. så jag började undra..

Jag är inte sådär super hajj på bilar men.. jag hörde för rätt länge sen att BMW får problem om den står utan ström en längre tid, att datorn tappar inställningar eller någon sådant.. För när jag försöker starta så går startmotorn runt, men motorn vill helt enkelt inte tända. Så jag undrar, om det finns någon här på forumet som vet någonting om det här? Självklart så kan någonting ha gått sönder, men tycker det är lite konstigt bara när den gick så pass bra när jag körde den till garaget, och nu är den helt enkelt bara död.

Är det någon där ute som vet om det finns någon sanning i detta?
Vore jättetacksam på svar!

Tack på förhand!
/ Marcus
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Är det en E30 så behöver man byta SI batterierna i instrumentpanelen efter ett par år....annars ska det inte vara nåt problem, köp ett nytt batteri....

Sommarbilen

Länk
se
2
sepphi
328i -95
Hm.. är en -95a, har prövat med ett annat batteri. är samma sak, motorn vill helt enkelt inte tända. Så det kan inte vara nåt sånt då? Då blev det lite tråkigare :\ Tror jag får ringa till BMW och höra imorgon om dom vet någonting.

Tack för svaret dock!
Nejdå, det ska vara lugnt, mina bilar har alltid startat iaf.
Visst tappar den sina inställningar after ett tag utan batteri, men inte hur den skall starta! Prova stragas och kolla så du inte har fått djur i motorn, det är faktiskt inget skämt, det har hänt fler än man tror...
En kompis hade en mus i insuget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.