AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.099

Önskar tips om var fixa enklare lackskrap

Visa användare
155
Arneby
F30 330e (plugin) 2016
F31 335ix Touring 2014
Hej!

Min svarta E90 har fått lite "skrapsår" i klarlacken på bakre
kjolsplasten. Förhoppningsvis bara i klarlacken men det är jag eg inte
kompetent nog att avgöra själv.

Självrisken för att låta BMW hantera skadan är över 5000 kronor. Dyrt. Så
vart i Stockholm vänder jag mig för att få detta fixat proffsigt men till
ett betydligt lägre pris?

Vänligen,

--Gunnar
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Bellevue Plåt och lackeringsverkstad given kandidat, dem är eller har varit aktoriserade för BMW och en drös andra Premium märken, samt att dem har varit verkställt typ längst av alla verkstäder i sthlm. Borgs bil i vällinby rekommendera mig att lämna in bilen där.

Jag hade precis som du skrapmärken fast riktigt grova, lite bulor varstans, och en ordentlig spricka där fram. Sprickan där fram på kofångaren gick på försäkring då en kvinna backade in mig, men jag passade även på att fixa bakre kofångaren från egen ficka...

Hur blev resultatet?
Mycket bättre än förväntat inga nyanskillnader, dem har väl nån datorteknik där dem typ matchar in färgen på övriga bilen, allt såg ut som nytt fick även med en list till bakre kofångaren. Jag betalade 2800:- för bakrekofångaren och i priset ingick list till kofångaren.

Dem kanske inte är billigast i laget, men det är så lätt hänt att folk slarvar i denna branch om du letar efter en hobby lackerare eller nån billig sådan, så ta ett säkert kort och lägg på nåra hundra extra och ett välkänd firma, så slipper du få sömnlösa nätter.

Rekomenderar Bellevue Bil i Jakobsberg!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.