AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.446

Spegeldekal biltema

gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
Jag kikade igenom Biltemas katalog häromdagen och fastnade på denna artikel: Länk

Jag har för avsikt att köpa ett par sådana och klippa till i mina speglar.
Någon som provat och vet om det är en tillfällig lösning eller om det kan tänkas fungera permanent?

Lägga den bunten pengar som avbländningsbara kostar nya vill jag inte, skrotar tar ockerpriser för hela speglar, de man ser på annons blir man osäker på hur ärliga dom är...

Är detta ett bra alternativ?

Som det är nu är jag mest angelägen att bli av med dom just nu totalt oanvändbara speglarna och kunna se något bakåt på sidorna.

Jag försökte söka med div sökord, men inget behandlade detta ämne direkt nära.

Karl Birgander, Kalmar
BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90
Förr: BMW 318is -90
Visa användare
164
flayen
OPEL Omega MV6 -94
Tjena.
Jag satte dit sådana "dekaler" i höstas 2007, hade åxå auto avbländning och 3400:- per st var lite väl saftigt eftersom jag skulle sälja bilen.

Sålde den till finland, Exporterade bilen.
Besiktningen i finland sa till ägaren att det inte funkade med denna lösning, var tvungen att byta till original.
Men på besiktning här hos mig var det inga problem.
Är man ordentlig vid montering blir det kanon.
Använd dubbelhäftande matt tape istället för vad som följer med spegeldekalerna. Den är tunnare blir mycket bättre.

FLAYEN
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
Tack för svaret!

Hittade en vettigt mattejp på clasohlson som bår bistå.

Jo, just 6800 är jag inte sugen på att lägga...

Känns som ett uppdrag för fästmön, dom är mer pyssling av sig... Jag skulle få det grovhugget som bäst tror jag.... :)

Karl Birgander, Kalmar
ma
12
mathias_viva
528iA Touring -00
316i - 90
Jag hade sån spegeldekal på högerspegeln när jag köpte min e39a. Helt värdelöst var det, man såg nästan ingenting, det var som spegelbilden i sjön en halvblåsig dag.
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
Japp, nu är det monterat sådana deklar och jag är väl inte övernöjd, även om jag nu har spegelfunktion (förra var helt ofunktionella). "Glaset" repas väldigt lätt och som spegel sätt är "bilden" lite grumlig.

Jaja, ska kolla över ebay.de och se om man hittar icke-avbländningsbara speglar till vettigt pris.

Karl Birgander, Kalmar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.