|
|
|
|---|---|
|
Hej hej Dags att lämna in bilen för Inspection dårå. En fråga jag undrar är är det Inspection 1 eller 2 ? Bilen har PRECIS nyligen slagit om på 21500 Var inne på BMW idag och dom sa att en Inspection 2 kostar mig 6500 kronor, Vilket jag anser Riktigt bra pris, för den stora servicen + att det är just BMW Er som inte vet ingik Stift, motor olja, filter, soppa filter, luftfilter och bakaxel oljan. Bilen i säg för den delen är en 540iA från 95. Inspection lapan + service lampan har hamnat på rött nu. Så jag frågar er tror ni det är 1an eller 2an ? Min serviebok ligger i mitt garaget för tillfället. Mvh Pata | |
|
Svårt att tro eftersom det beror till stor del på körstilen. Inspection 1 och 2 alternerar med oljeservice emellan. Var din förra inspection en etta är det en tvåa nu och tvärtom. :) Glöm inte bromsvätska och glykol om det är dags för byte, om du är rädd om bilen dvs. De punkterna ingår ju inte automatiskt. |
|
| Glöm inte kupéfilter heller, men det tror jag ingår i den normala serviceplanen, men är ej säker. | |
|
tack för tipsen, ska höra med BMW om dom kan lägga til ldet om det inte ingår Dom nämnde även att bränsle filter ingår i varannan. skall aif be dom byta det oavsett. Skall höra med dom vad dom tar för bromsvätske byte också. |
|
|
Bromsvätska och kylarvätska kan du vänta med tills den lilla klocksymbolen lyser. Är du osäker på om det är dags för Insp. 1 eller 2 så välj 2:an om du har råd. Annars så är det ju bara att kila till garaget och kolla i serviceboken så framgår det tydligt vilken service det är dags för. Kanske t.o.m är så att det bara är dags för en oljeservice. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Om det bara är en oljeservice så lyser väl bara "oilservice" i displayen? Borde vara samma färddator på 540 som på 530, och jag har "oilservice" och "inspektion", varav bara "oilservice" lyser nu. Lyser "inspektion" så borde det ju vara en inspektion. |
|
|
Det stämmer! ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
Transocean |
På en 95:a skulle jag göra servicen själv och spara 5000 kr. |
|
Kikade i serviece boken och Det är inspection 2 på ingång Jag vet att stift, bakaxel oclja, verkligen motorolja och dess filter, samt alla andra filter måste bytas, ah en inspection 2 behövs verkligen En annan sak jag verkligen behöver är den där fina stäpeln jag får efter denna servie då bilen gått som sagt 21500 precis och har inte fått en stäpel sedan 19500 nil då den just vart själv servad. så man kan säga att jag 50% är ute efter stäpeln samtidigt som 50% vill ajg att bmw skall göra allt detta. |
|
Transocean |
Bättre än så kan det väl knappast bli! Får dåligt samvete när jag behandlar min "pärla" så som jag gör...har du några bilder? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.