|
|
|
|---|---|
|
Dags för dagens dos av dumma fälgfrågor: 1) Kan man ha en 7" "smal" fälg på en E91, eller är det för smalt? Original 17" ligger ju på 8" och 8,5". Några funktions eller utseendemässiga problem?..... Funderar på en "klassisk" fem-eker fälg typ denna: Länk Finns dock bara i 7". 2) Om man nu skulle få för sig att lägga på 7x17" kan man då ha 225/45-17 däck (vilket är original dimension och den dimension jag tänkt köpa), eller blir det för brett på en 7" fälg? Har ett svagt minne av ett AMS test med 225'or på en E46 som gav klart "spännande" egenskaper i undanmanövertest..... Tacksam för vettig input! | |
|
Den uppenbara frågan är då varför du vill ha 7" ? Kommer se helt galet ut med 7" och ET38 bak, kommer sitta lååångt in i hjulhuset, 20mm längre in än dina nuvarande bak och 17mm längre in fram. Har aldrig testat en E9X med 7" och kan bara gissa att vägegenskaperna blir lidande. |
|
| Cykelhjul ska sitta på cyklar! | |
|
Nja vill och vill, men 5-ekrat är snyggt tycker jag :) Var på jakt efter några nice replika fälgar, men det finns tydligen inte i 17" och så hittade jag dessa..... Men jag har gissat det samma att de kommer allt för långt in..... Jag tolkar de pinkande svaren som att 8" ET 34 är "minimum" för E90 :) Bara att leta vidare....... |
|
|
Vad är det för fälgar du söker då? 17", helst 5-ekrat? Vad får dem kosta? Här är ju några M5-look-a-likes: Länk |
|
|
Tja, de var ju inte helt fel...... Eftersom bilen går som pendlarbil (10 mil per dag) så får det vara med 18" och feta lågprofildäck, tyvärr..... |
|
gretzky |
Länk Här är en fälg som både ser bra ut och inte kostar skjortan. Eller varför inte Länk Dezent J alt, Dotz Hanzo om du vill "fräna" till kärran lite. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.