|
|
|
|---|---|
|
Har nydligen köpt min bmw 325 XI och är inte mer än tokigt nöjd med den, men jag har dock ett problem. Farthållaren fungerar nämligen inte när jag är ute och kör, när jag först startar bilen kontrollerar ja så att farthållaren fungerar och ser att inditakionslampan lyser på instrumentpanelen och tror den ska fungera. Sen när jag väl backat ur garaget och bromsar för första gången släcks lampan, vilket borde vara normalt. Men sen får jag inte igång den efter att jag väl farit iväg, mina misstankar är till någon sensor som gör att den inte återställer farthållaren när ja väl släppt på bromsen, är det någon som haft samma problem och kan guida mig lite vad jag ska kolla efter? Go go power rangers! \o/ | |
| Vad händer sen när du försöker aktivera den då? Tänds inte lampan när du trycker på 0/1 igen, eller låser den inte hastigheten när du trycker på +? | |
|
Det händer ingenting, lampan börjar inte lysa så den aktiveras inte alls. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan vara en kontaktpar till farthållaren tex i bromsljuskontakten som ligger till hela tiden tex som förhindrar aktiveringen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Vart är det kontaktparen kan sitta, är det intill bromsoken, under huven eller inne i koupen? | |
| Kontakten sitter i pedalstället, nr. 11 här: Länk | |
| Nämen kolla där, då ska jag ta mig en titt på den i eftermiddag och se vad jag hittar. Är de någon som känner till några kända problem med sånna här utifall man ska byta den eller bara "damma" av dem? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.