AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
831

Autoo referenser

bs
36
bson
X5 3.0D - 05
Funderar på att importera en BMW från Tyskland, men har inte tid att åka ner själv och ordna med allt, trots den mycket bra importguiden här på siten. Därför undrar jag om någon känner till hur Autoo är som företag och om någon som köpt bil av/via dem har lust att berätta hur det fungerat. Av informationen på deras site att döma verkar de ju mycket seriösa. Om har tom rätt att häva köpet utan en speciell anledning (14 dgr / 30 mil) och det är ju mycket bra... En sak som skrämmer mig lite är att de kräver en handpenning i förskott, vilket i sig inte är skrämmande, men om de går i KK (vilket en hel del "IT" bolag gjort den senaste tiden) kan jag ju ställa mig i kön som en minst sagt oprioriterad fordringsägare ...

Som sagt vad vet ni om Autoo ?

/b
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Känner inte till autoo men kan varmt rekommendera www.processanalys.se det är vad jag känner till en serisös kille.
En bekant köpte en 728iA där för ett år sen. Bilen är klockren och går som en dröm.
Mvh
Asken
Kenneth Lundgren
Jag lät Autoo importera en Rover 75 åt mig i maj/juni. En del som jag tyckte verkade intressanta genom mobile.de antog dom inte för att dom såldes privat, emellertid så gav dom mig erbjudanden som dom tyckte var bra, fastnade för en som hade varit uthyrningsbil hos Rover/Berlin. 1900 mil och två år gammal, den var i absolut nyskick. Allt har gått problemfritt hittills.
Jag hade två anledningar till att jag anlitade dom för affären
1: Autoo har förekommit som referens när det gäller importfrågor i motortidningar
2: VD,n Ronald Niklasson har varit motoskribent i någon tidigare motortidning, så jag tror inte att företaget är ute för att tjäna snabba pengar, därför kände jag att jag kunde ge dom handpenningen.

Rover 75
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Jag importerade en 318 ti som familjens andrabil för 2 år sedan. Bilen som jag själv valt visade sig ha varit krockad så den ville man inte ta in. Nästa steg var att jag fick speca mina krav och prisnivå. Sedan presenterade de en bil som matchade mina krav och låg i övre delen av mitt prisintervall. Bilen fanns inte på webben så jag kunde inte kontrollera priset, praktiskt för Autoo som kunde maximera sina påslag!
Eftersom jag var i Italien vid tillfället så kunde jag inte återta initiativet och själv välja ut egna objekt.

Utöver detta så kan jag inte säga annat än att de är mycket proffsiga och faktiskt seriösare än märkeshandlarna! Tveka inte, satsa på AUTOO men välj själv ut objekten på nätet!

Mvh, Steaman

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Det är möjligt att Processanalys tar in fina och ärliga bilar men han gjorde inte ett speciellt gott intryck på mig. Jag frågade om han tar inbyte vilket han accepterade. Jag berättade om min inbytesbil och han frågade (naturligtvis) vad jag hade förväntat mig att få. Jag svarade att jag hade den på annons för 145.000:-, han skulle höra sig för lite och bad mig återkomma. När vi hördes av nästa gång så sa han att han kunde erbjuda mig 110.000:- och kommenterade att jag inte får 145.000:- för att det är vad bilhandlarna tar. Jag svarade kallt att min uppfattning är av annan sort och på 1 sekund så var värdet på min bil 125.000:- (+15.000:-). Jag har full förståelse för att han vill tjäna pengar, det är ju faktiskt vad en affärsidé går ut på, men detta kändes oseriöst. När vi sedan snackade intressant bil som han hade i Sverige så fick jag ett mobilnummer till någon i Halmstad eftersom den aktuella bilen fanns just i denna stad. När jag efter många försök kom fram så var bilen lastad på en trailer som skulle upp till Boden och det gick inte att lasta av. Alternativet var att åka till Boden och titta/provköra eller köpa "grisen i säcken". Hade jag varit säljare skulle jag aldrig låtit min intresserade spekulant ringa någon annan för att kontrollera var mina bilar befinner sig. Vi kom senare överens att han skulle höra av sig med mer information eftersom fler bilar i mitt intresse var på ingång, men jag hörde aldrig något från honom igen... Det blev som ni förstår ingen affär, det dök upp intressantare och billigare objekt, dessutom avsevärt mycket närmare rent geografiskt (jämfört med Boden). Måste dock erkänna att jag aldrig hört något negativt om Processanalys.

Ops, glömde nästan skriva att jag sålde min "inbytesbil" privat och fick 140.000:- för den...

roadZter
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag köpte min 523:a av Processanalys för ett år sedan och blev mycket korrekt bemött. Å andra sidan hade jag inget inbyte heller.
Bilen var och är fortfarande efter 3500 mil i min ägo till full belåtenhet.
/Mats
Jonas Premfors
Noterar att Autoo försatts i konkurs häromdagen. Kan vara klokt att undvika dem för den som vill behålla sina surt förvärvade slantar.
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Läste ovan om att de begärde in handpenning i förskott.

Inge roligt för de som hade betalat innan konkursen och
inte ännu fått sin bil.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Sidan ligger fortfarande uppe på internet och ingenting finns noterat om konkurs. Stämmer det verkligen det du skriver?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
JA de är begärda i konkurs.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Ja, det var en ganska stor artikel i Veckans Affärer om detta vill jag minnas. Enligt dem var det tre saker som fällde Autoo:

1. För generösa villkor
2. Dålig management och intern lekstuga
3. Valutaförändringar och annat som gjort direktimport mindre lönsam.

Dessutom tog det ju inte länge förrän bla. bmw i DK vägrade leverera bilar till dem.

My Bimmer is my mistress
Lasse H
bson: Jag har precis varit nere o hämtat mig en Z3:a . Lätt som en plätt. Inga problem alls. Köpte hos en auktoriserad BMW handlare som hjälpte till med papperexersisen. man kanske skulle starta en lite business o importera åt andra i sverige som inte har tid med detta? Mit tips är att hitta ngn som är villig att åka ner o hämta din bil, ngn du kan lita på förståss. Går du via olika importörer typ autoo (konkurs!) så lär en hel del av 'vinsten' hamna i deras fickor är jag rädd. /Lasse H
grrR600
Hej!

Har planer på en Z3 från 98 med 2960 mil på mätaren(!). Bilen har enligt säljare haft en ägare i Tyskland och firman som tog in bilen åt honom var Autoo.

Nån som vet om Autoo nånsin skruvade/importerade skruvade bilar eller krockade vrak? Eftersom de nu inte verkar finnas kvar är det svårt att fråga dem något om bilen. Är det någon som känner nån som arbetade där som man kanske kunde ringa ändå..? Det är ju inte helt omöjligt att någon på Autoo kommer ihåg just denna bil med så ovanligt lågt miltal. Eller?

Känner mig lite osäker på bilen. Det känns nästan för bra för att vara sant. 2960 mil på 5 år... Trist att man inte kan göra DIS-kontroll på en Z3 -98.

Nån som kan ge mig råd?
grrR600
...och firman som nuvarande ägare (säljaren) anlitade att importera bilen var alltså autoo. Innan dess hade bilen en ägare i Tyskland..

Om det var lite otydligt kanske
Varför inte ringa den tyskeägaren?

/T.P.
Länk
grrR600
Ingen dum idé! Men hur får jag tag på denna person? Autoo har ju gått i konkurs...

Det skulle vara om det finns något namn bland bilens papper? Ska kolla detta med säljaren.

Andra förslag på hur jag hittar den tyske ägaren?
Scheckheft
Hej, tidigare ägare finns med i Fahrzeugbrief. Kolla om de tagit kopia på briefet

Mvh
Scheckheft

grrR600
Tack för tipsen. Ska kolla om dessa dokument finns

I Fahrzeugbrief står väl om bilen är krockad nån gång också?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.