AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
833

funderar på chip i e32 750

noen her som har chip i sin 750 noen merkbar skilnad stter chipping
alain
Om du ska har det som det ska, tänk att det kostar mer än vad det smakar. En seriös trimning kosta ca 1.000:- per hk, sen det berör på hur många extra hk du vill har och i vilket pris.
Jag anser att du har en underbar bil som den är, jag skulle inte trimma den.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Chippa handlar inte bara om "trimma" för prestanda utan det är en optimering vilket kan/bör resultera i trevligare gångkultur samt snålare förbrukning

Mvh Danne
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag har sådant där standardchip till 750 som skall ge 30 hästar. Det märks kanske lite granna men inte mycket, kanske lite bättre gassvar. För mig var det mest intressant att få ner soppaförbrukningen och där gjorde det nog lite också. Har du råd och möjlighet så är ju en individuell chippning för just din bil att föredra så kallad mappning men det är ju lite dyrare...

/Mats J
manneman
jag skulle satsa på att bygga om avgassystemet, sätta öppna filter och sedan mappa bilen då kan du säkert lyfta ut +-50 häst för rimliga pengar men ska du gå längre än så så börjar det kosta såvida du inte fixar allt själv.

Kommer ni ihåg"PENGAR ÄR BARA PAPPER"Länk
har kn filter i bilen tomma kattar bestilt magnaflow eksos funderer på m5 klump og blir vel mappning
manneman
Vill du få ut mesta möjliga av bilen så är en sänkning och nya hårdare dämpare att föredra, det blir en helt ny bil om du förbättrar väghållningen.
Glöm inte att byta bussningar samtidigt bara och ett fjäderbensstag fram bör stå på önskelistan.

Allt är som sagt en kostnadsfråga.

Det är ganska meningslöst att lägga en massa pengar på pulver i motorn om du inte får ner det i backen...

Kommer ni ihåg"PENGAR ÄR BARA PAPPER"Länk
har byta alle bussningar bak noen her som har sankning fjæder for salg
manneman
www.gemotorsport.se har som sänker 30 mm.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.