|
|
|
|---|---|
|
Vad betyder "I" alt "IA" som i t ex 528IA? T betyder ju Touring, så mycket vet jag... ;) roadZter | |
|
Insprutning och automatbestyckad vagn=IA. Mvh Janne. |
|
| i'et står för insprutingsmotor (injection), A tror jag står för automatlåda. | |
| Janne T var snabbare:-) | |
|
Logiska förklaringar, tack grabbar! =) roadZter |
|
|
En fråga till, finns det 528 utan "I"? Alltså utan insprutningsmotor? Att det finns utan automat ("A") kan jag räkna ut själv... ;) roadZter |
|
| Känner inte till någon 528 som inte har direktinspruting (kan finnas i historieböckena), men det finns andra bmw-modeller som t ex 524td (turbodiesel). | |
|
Hej kollade i modellguiden här på sidan det fanns 528 med förgasare endast 1975 i sverige sedan kom dom roliga avgaskraven då valde BMW att montera insprutning så att effekt förlusten inte skulle vara för stor. mvh Stephan |
|
|
Enligt BMWPower's Modellguide så har samtliga 540 från från och med -96 till -01 beteckningen iA, betyder det att 540 från -96 till -01 inte går att få med manuell växellåda eller blir det då extrautrustning? *confused* roadZter |
|
|
DZ: Modellguiden baseras på de bilar som såldes nya av BMW Sverige AB. Den sexväxlade manuella lådan togs inte in i Sverige av generalagenten, BMW Sverige. De fåtal manuella 540:or som finns här är importerade i efterhand. Detta borde bringa lite klarhet i det hela. Mvh Asken |
|
|
Asken: Tack för det, med andra ord så kan man ta för givet att t ex en 540i -99 är import och inte "svensksåld". roadZter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.