|
|
|
|---|---|
|
Vilken av alla sådana ersättnings lampor, ex. philips silver vision... ger bäst xenon liknande ljus, och generellt är bäst. Har även hört att dessa kan skada strålkastaren, ge spricker för att de blir för varma, myt eller sanning? | |
|
skulle oxå vilja veta................ ruLLEZ |
|
|
Jag har ingen aning vilka som är bäst. Angående att strålkastarna spricker, så kan man ju tänka sig att man har köpt 100W istället för 55W. Vilket leder till att det blir varmare och att glaset kanske spricker. Om man håller sig till 55W är det inga problem. mvh |
|
|
Generellt bäst är alltid märkeslampor från Philips och Osram, de är likvärdiga, därefter kommer förmodligen GE och Tungsram. Tyvärr förekommer det kopior som försöker efterlikna Philips och Osram, precis som det gör för t.ex Rolex och Breitling. FP |
|
|
Varför ska man ha "nästan" xenon!!!??? Det är faktiskt inte så dyrt med Äkta xenon & sedan har du ju skilnaden på intensiteten på Vanlig lampa kontra xenon!! desutom blir inte en xenon lampa lika varm som en vanlig lampa!! Mitt recept är xenon!!! Då kan du ju även välja färg ifrån 2000K (vitare)Till 8000K (blåare) Har läst att man kan beställa ända upp tll 22000K (mörk lila) Jag själv kör med 6000K på vintern & 8000K på sommaren!!! 35 watts xenon på dimljusen 35 watts xenon på halvljusen 55 watts xenon på helljuset Jag är helt nöjd med ljuset & funderar härnäst på att monera xenon i backljuset, då jag har backkamera & är då i behov av ett bra lyse även bak!! Har du en helg eller några kvällar över så har du snart monterat grejorna & du blir inte besviken, det viktigaste är att du är nogran & köper bra xenon sattser!! Lycka Till Länk Mvh Schnitzer "leadher nun" |
|
|
Toller eller någon annan; vart köper man bra Xenon grejor? Hur svårt är konverteringen??? |
|
|
Tänkte passa på och fråga, någon som använder eller använt Philips blue vision? tydligen skall de vara bra! |
|
|
Jag tror det finns flera bra Xenon-kit!! Konverteringen är enkel, var bara nogran så dat ser snyggt ut!!! Det mesta är "bara" att plugga i!! Mvh Toller |
|
|
Philips blue vision 4000K är riktigt dåliga, ser knappt någon skillnad på vanliga halogen! har provat MTEC 4750K och det ser verkligen bra men klart inget jämnfört med riktigt HID Xenon ur ljusbilden, men om du är ute för 'just the looks' kan jag verkligen rekommendera MTEC |
|
|
Om du inte ska konvertera så rekommenderas MTEX cosmos blue 4750k. Hur bra som helst, utseendemässigt that is. Diskuteras i denna tråd just nu också... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.