|
|
|
|---|---|
|
Enligt BMW så är det fullt normalt att en 120d 177hk -07 med 1500mil på mätaren rycker. Bilen är tillverkad för lågförbrukning och då är ryckningar något att räkna med. Men det jag inte förstår är att mina ryckningar började efter 1000mil dvs bilen kan inte vara tillverkad att rycka då den inte gjorde det från mil 0. Något fel på bilen är det och BMW har ingen lösning. Rycker din BMW 120d? | |
|
Min gjorde det ibland, men det försvann iom uppgraderingen av mjukvaran i höstas. M v h |
|
| Min 120d rycker inte (än så länge iaf...) | |
|
Inte min heller, den har iof bara rullat ~480 mil. /Fredrik Andersson Svenska M3 E30 Registret M3E30.se Länk |
|
| Min rycker - 50-60 km/h på 4.an växel på mellangas. Har bytt programvara, turbo och LMM-kablage utan bättring. | |
|
Min rycker inte heller (än så länge....) Bilen har gått ca. 550 mil. |
|
| Min bil går klockrent men har iofs bara gått ca 900 mil. | |
120d |
Hade problem med effekttapp o ryckningar från o till under mitt första halvår som BMW ägare. Gjorde under denna tid bla. tre mjukvaru uppdateringar, en transport med bärgare till verkstan. Fick sedan turbon bytt vid ca 1600 mil, bilen har nu rullat 800 ryckfria mil sedan dess. Men BMW kvalite nja jag vet inte. Kanske bäst o återgå till den trygga tråkiga Volvon. |
| Min rycker inte. Har ca 400 mil på mätaren. | |
Ghost Rider |
min rycker inte heller har kört snart 6000 mil Christer Andreasson BMW 120D |
| Min rycker som tur är inte, 1000mil på mätaren. | |
|
Inga ryckningar här heller efter ca 700 mil. Har automatlåda och manmärker inte växlingarna, smidig som en katt. Mvh, Fredde |
|
|
Rycker ibland tror att det har med partickelfilterreningen att göra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.