|
|
|
|---|---|
|
Tjena allihopa, det är såhär att jag hade en seg gång i min 323:a E46, efter bytet av kopplingen. Nu när jag har kört en diagnostiktest så står det att det är fel på knaksensorerna. Kan dessa verkligen orsaka seg gång och i så fall varför? Pratade med en kille på BMW och han tyckte att det var väldigt osannolikt att dessa sensorer går sönder och att det måste bero på ngt annat? Men som sagt, daignostik testet visar att det är ngt fel där. Har någon haft liknande problem och är de lätta att byta? Sensorn går på 700:- men det är jobbet som kostar (4000:-). Vad säger ni? Mvh Frankie | |
|
4000:- för jobbet? . det är gjort på ca 5 minuter. __ /Chrille |
|
| "knacksensorer" står det nog, för övrigt :) | |
|
deejaywasp: inte kan de væl ta 5 min att byta om BMW tar 4000:- før arbetet? :S // M.V.H. Daniel |
|
|
Killen på BMW sa att knacksensorerna sitter under motorblocket vilket innebär att man får skruva o hålla på men samtidigt så tar det nog inte mer än en timme allt som allt. Har för mig att man kan fixa det själv, frågan är om det löser problemet. Går de här sensorerna "sönder" egentligen? Jag menar, det måste ju finnas en orsak till varför det är fel på de i första hand. Vet ngn förresten var de här knacksensorerna sitter (mer exakt)? Mvh Frankie |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.