AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.312

byte av vindrutetorkare

Sc
30
Scorpio87
E 46, 316 i -01
jag fonderar om man måste byta hela vindruteorkarstycket om man skall lägga på den nya modellen av vindrutetorkare som är mjuka och följer bättre rutans former och inte har ngt järn på sig...eller är det bara att köpa och sätta på dem och byta "knipsona" som kommer med i föpackningen om det finns sådanna?

Har en e46 -01
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Det finns anpassade för "vanliga" torkare så du behöver inte bygga om dina. Kommer tyvärr inte ihåg fabrikatet, men såg det på mässan i Göteborg.
Kanske någon annan vet?
/Janne

Surf Or Die!!!
Tidigare har OKQ8 haft ett eget märke med sådana torkarblad. Hyfsat billiga dessutom, sedan tror jag att det finns Trico-blad som också passar. Men det enklaste är nog att kolla på OKQ8.

Lyckatill, och glöm inte att skriva på forumet om du hittar några bra och om de är lika bra som du förväntade dig.
Sc
30
Scorpio87
E 46, 316 i -01
:) tack för svaren men det är lite långt för min del till okq8 då man bor i finland :P
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Jag bytte till såna på min e36:a som ja köpte på biltema tycker dom fungerade riktigt bra och var inget krångel att få på dom bara att byta som vanligt. Har inte tänkt på hur det ser ut på e46:an men borde väl vara likadant?
ni
15
nilsrock
530XD -08
Jag beställde härifrån.

Länk
Sc
30
Scorpio87
E 46, 316 i -01
nilsrock>> tack så mycket för länken nu iaf vet jag vad de heter :) skall kolla om det finns här någonstans i finland annars blir det att beställa :)

racin-jimpa >> jo det borde nog vara samma....skulle jag iaf tro...

alla >>> tack för alla svar :)
Sc
30
Scorpio87
E 46, 316 i -01
ett tips till alla som har läst detta...de finns oxå på clas ohlsson oxå...kostar ca 15-21€
Nu när ni pratar om Claesohlson, tittade in på Jula.se

Vad säger ni om 79:- (8,5€). Det lär ju vara svårslaget prismässigt (om priset nu är en faktor)...;)

Nu har jag ju precis köpt nya torkarblad, men nästa gång ska jag helt klart testa mjuka blad igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.