|
|
|
|---|---|
gagge |
när jag ibland lägger i en växel kommer de ett klonk ljud från bakvagnen på min e36 coupe från 92. nån som har erfarenhet av detta eller vet va de kan vara o hur de åtgärdas och pris?? MVH gagge gagge |
|
Med största sannolikhet är det bakbalksbussningarna, de s.k. silentblocken. Dessa brukar ge upp vid 10-15kmil, beroende på körstil. Det är en hel del jobb med att byta dom. Man brukar få värma med gaslåga för att få ur de gamla bussningarna. Det är bättre att lämna bilen till en verkstad. Vet ej vad det kostar, men det tar ju 2-3 h för en van mek. så minst 2000:- . /// Better Make Way \\\ |
|
|
Hej, Nej, det är nog inte silentblocken. Symptomen för dåliga silentblock är rejäla klonk när du kör över ojämnheter samt svänger. Oftast kan man se att bakhjulen pekar lite snett. Tror snarar du en dålig hardyskiva i värsta fall, alternativt ett dåligt växelarmslänkage i bästa fall. Kostnaden för byte av hardyskiva vet jag inte men tippar på 2000. Länkage kostar nästan inget alls, kanske 400 eller så. /foo |
|
gagge |
ok tack för svaren, jag ska nog lämna in bilen till en bmw verkstad och låta dom fixa det men som de verkar så lär priset ligga på ca 2000. men tack för svaren hursomhelst.. |
|
Vart sitter bussningarna (silentblocken) på en E30? bak, jovisst men var lite mer exakt? Vill kolla och eventuellt byta dem innan jag tar bilen i bruk. Kan man kolla dem på något enkelt vis. Bilen är sänkt. önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
|
Vet någon något om min fråga? önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
|
Silentblocken sitter (på förarsidan) precis i närheten av bränslepumpen...Du ser en stor mutter o de e den som håller blocket.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.