|
|
|
|---|---|
| Vad sitter det för högtalare i E46? Tycker ljudet är sådär och undrar då hur jag lättast får lite bättre? | |
|
Sök! Fins mycket skrivet om det du undrar över. Sedan beror det på vad du har för modell och hur din bil är utrustad /Touchdown Länk |
|
| Sök på tex: "högtalare e46" i det här forumet så kommer du ha att läsa ett tag ;) | |
|
Det vill du nog inte veta... Ok, bland annat så är membranet i högtalaren är en sketen, brun, kartongliknande sorglig sak. Jag bytte mina mot Sony Xplode. Det blev genast bättre! |
|
| vsurapol: Vilken stereo har du i din bil? Jag funderar på att byta i min bil och har bara standard business stereon. Det jag är orolig för är att stereon inte ska kunna driva de nya högtalarna. Men du kanske kan hjälpa mig att svara på den frågan. | |
| Jag har en Alpine CDE-9881R, inbyggd 4x50W. Inga problem att driva högtalarna. Funderar för övrigt på att byta till Rockford Fosgate högtalare. Har hört att de ska vara riktigt bra. | |
|
Jag skulle nämligen vilja behålla min standard-stereo för att den passar så bra in i interiören. Frågan är bara om de Rainbow audiohögtalarna som jag är sugen på är lika lättdrivna som orginalhögtalarna. Sånt är ju svårt att veta i förväg. Min stora fråga är helt enkelt om det är värt att chansa och köpa ett par bra högtalare eller om jag helt enkelt ska hålla mig lugn och konstatera att det krävs att man river ut allt för att det ska bli bra. |
|
| Ps. Jag vet inte om jag kan ge dig någon feedback på Fosgate-högtalarna, men jag har hittat flera E46-ägare som har bytt till sånna så de lär vara bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.