AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.275

vanligt med sport stolar i e38?

hej.
börjat bli sugen på en e38 740 eller 750....tittat på annonser,undrar om det är ovanligt med sportstolar i e38:or?..tycker man hittar e32:or lättare med sport stolar..
mvh
Det är väl vanligare med komfortstolar antar jag, har själv bara sett en E38 med sportstolar och dom såg ut att vara från en E39, men dom kanske använde samma sportstolar till både 5/7 serien.
alain
Jag har själv sportstolar på min 750 E38 och det är original monterad och underbar under knäarna. det blir bara såna stolar på mina framtidsbilar.

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
ok...så det kanske passar från en e39 i en e38?....håller med alain,dom är grymt sköna att sitta i.mvh
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Sportstolar fanns mig veterligen bara i facelift 99- och det är då samma stol som fanns i E39

Conturstolar fanns däremot alltid som tillval och är de bästa valet, de har sportstolens dyna och comfortstolens ryggstöd med överdel som går att justera separat mm.
De ser ut så här och de är även sådåna som finns i alains bil.

Länk

Rekomenderas starkt, överlägsna både comfort- och sportstolar

Länk

BMW CS #5139
alain
Det stämmer JL, underbar att man kan reglerar stolar i axel höjd, hel perfekt sport och konfort känsla, såna stolar skulle finnas i alla BMW.
MVH ((Alain))

bromsningen är första tecken på rädsla !!!

Länk
ok..så man kan säga att conturstolar är en blandning av sport & komfort stolar?..ser ju riktigt nice ut....ett krav på sådana om det blir en e38...kan nån länka till sport stolar i e38 eller är det conturstolarna??
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.