|
|
|
|---|---|
|
Jag märkte att M3àn tagit in vatten efter jag tvättade den igår. Det lägger sig mestadels på sidorna där batteriet sitter och motsvarande ställe på vänstersidan. Har kollat men de går inte riktigt att se vart de tagit sig in då det troligtvis torkat där de runnit. Nån som haft samma bekymmer och åtgärdat de som vet vart de kan va? | |
|
hej Jo min 330 tog in vatten genom vindrutan.I detta fall hamnade vattnet på golvet i fram vid passagerarstolen.Det var helt omöjligt att se vilken väg vattnet tog.Bilglasmästaren mätte upp det med sin apparatur. Kan det kanske vara nåt sånt du råkat ut för? Vatten tar de mest underliga vägar.Ibland rinner det t.o.m.uppåt! Lycka till Håkan |
|
|
Ja de kan ju komma vart som helst ifrån:) Detta problem har jag haft länge men då jag håller på med en relativt grundlig renovering så har jag bytt lister runt rutorna (utom bakrutan) och trodde kanske detta skulle lösa skiten, men icke... Vill man vara dum & smart på samma gång och utsätta bilen för annu ett akvarieäventyr skulle de kanske gå att hälla med en vattenkanna på de punkter man misstänker och se om de kommer in nåt.. Är man bara medveten om problemet och torkar ur och vädrar så kan de ju inte vara nån fara tycker man. Lyckligtvis har de inte uppkommit några rostangrepp, men sånt här gör mig sömnlös då jag grubblar som attan! Då bilen inte mår bra gör inte jag de heller! |
|
|
Jo jag skulle nog också vilja påpeka att det kan vara så att när man häller vatten på bilen dvs. tvättar, är det inte säkert att det läcker. Däremot regnvatten har en annan densitet(eller vad det heter),och då kan tydligen vattnet leta sig in på det mest otroliga ställen. Det där med fönsterlister har nog inte så stor betydelse.Det är själva infästningen av rutan som ställer till problem.Limmet torkar och spricker med åren och en osynlig läcka kan bli följden. Jag är ingen som helst kännare på detta område men eftersom jag relativt nyligen var utsatt för detta problem och talade med glaskillen om problemet vet jag något så när vad som gäller. I mitt fall var det slarv med limningen av ny vindruta som ställde till problemet. Prova du med glasmästaren Mvh Håkan |
|
|
Nu är de just när jag tvättar bilen som är problemet då bilen aldrig ser en drobbe regnvatten osv. Jag får kolla om jag klarar hitta det själv annars får jag följa ditt råd. |
|
|
Aha! Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.