AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.051

Finns det någon möjlighet att ta bort autostarten av den fasta telefonen i E39?

Visa användare
187
widehall
Bmw123d -09
alpivit
m-sport
Hej!
Finns det någon möjlighet att ta bort autostarten av den fasta telefonen i bilen?
Jag har av misstag ringt upp på den då jag satt armen på telefonen eller kan man aktivera ett autoknapplås?

///Widehall

Projekt Hi Fidelty....
Det bör finnas en inställning i menyerna för detta, alternativt så stänger du den med knappen på luren först och vrider av nyckeln sen. Nu startar den inte igen med nyckeln, förrän du startar den på knappen först och låter den vara igång osv.

FP
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Det ska inte gå att trycka på knapparna när luren sitter ordentligt i sin hållare.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Knappsatsen är enbart låst i de äldre mjukvaruversionerna av tegelstensmotorolatelefonerna. Jag hade en 97a där knappsatsen alltid var låst, medans telefonens knappsats i -00an och -01an alltid var aktiverad.

/Andy
Start/stoppknappen är aktiv på min, även när luren sitter i hållaren.

FP
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
folke: start/stopp (on/off) är aktiv, men alla andra är låsta med luren i hållaren. Fick jag erfara när jag försökte slå in pin-kod med luren i hållaren.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
187
widehall
Bmw123d -09
alpivit
m-sport
Hejsan!
Tack för alla tips grabbar....
Testade lite & kan konstatera att det inte ligger något knapplås aktivt i hållaren samt att den inte går att stänga av via tändningen utan när jag startar bilen så startar telefonen. Nu har jag tagit ur kortet för att minimera problemen. Det enda som stör nu är den blinkande röda lampan i panelen om att det inte sitter något kort i.....
För övrigt är det en fröjd att köra 540 e39.
Kanske byter vi till en sedan då vi inte har behov av 2 kombi.
Kör olyckligtvis snart även v70 2.4d Kinetic via företaget.

Projekt Hi Fidelty....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.