AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
419

323:an går som en gammal 142:a

Visa användare
64
bushman
323i-83
Jag har ett problem med min 323:a, har "strippat" hela bilen för ett tag sedan och är nu på slutspurten. När jag för ett tag sedan satte ihop motorn och skulle starta den så gick den inte. Sen när jag stryper bränslet till den så går den, sedan släpper man på soppan igen då börjar den gå som en gammal volvo och "bludra" sedan så surar den ihop. Har kollat spridarna, luftmängdmätare, styrbox, bränsletryck m.m. och allt är okej, ändå är det precis som att den håller spridarna i max öppetläge hela tiden.
Det var en som sa att kammen kanske inte stod riktigt rätt ett eller två kugg fel, och att den då kunde föra så. Någon som vet vad som är fel?, ger snart upp.

bushman
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du kollat att tändkablarna sitter i rätt ordning? Det är fler än en mekare som har svurit på att motorn knappt går och glömt denna elementära sak.

Mvh
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Om du har strypt bränsletillförseln och märkt att den går bättre, så borde väl felet vara bränslerelaterat ?!
Har du ändrat något i "bränslehuvudet" ?
Sitter alla sladdar och slangar där dom ska, är dom täta ?

Och dessutom så funkar iallafall gamla volvos när man sättre ihop dom igen =)

Funktion före styling!
Visa användare
64
bushman
323i-83
Tändkablar och allt funkar och sitter rätt, har länge trott att det var nåt med bränslet, men har inte hittat några fel där, börjar tro att det är någonting som inverkar på spridarna som är trasigt.

bushman
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.