AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
820

Bromsvätske byte, historien om hur kladdigt det egentligen blev

Ni
373
Nitrious
540iA Touring 2002 titansilver
X5 4.6is 2004
320d Xdrive Touring 2017

dessutom i motorcykelväg:
K1100LT
K1300S
RnineT Racer
Denna vinter har jag roat mig med att renovera bromsarna på min 318is, och igår hade jag kommit så långt att det var dags att byta ut den gamla bromsvätskan. Hade köpt mig en liter bara för säkerhets skull, monterade bromsoken fram, och dom bak, och skulle börja lufta vänster bak. Killen jag hade anförtrott till bromsandet, noterade, efter ett par "pump" att det lät som om det läckte någonstans.

Mycket riktigt, klåparen som monterade bromsoken fram, glömde dra åt bromsslangarna, vilket resulterade i att det matrialiserades en ganska omfattande pöl med ny, fin bromsvätska på golvet, fälgarna och däcken. Enligt BMW skulle det gå åt max en halvliter med bromsvätska, när jag var klar, hade hela litern som jag köpt, gått åt

Och idag, dagen efter, har jag upptäckt att det var inte speciellt slugt att torka upp bromsvätskan utan att ha handskar, bromsvätskan åstakom två stycken extra prima "russin" händer.

"I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god"
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Det framgår inte vem "klåparen" är ?? ;)

Ja bromsvätska och glykol är det äckligaste att kladda med, motorolja är ju rena handkrämen i jämförelse.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.