|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om BMW är överlag på något sätt dyrare att försäkra än andra bilar. Funderar själv på att inhandla en 318 E36 eller dylikt. Har också tankarna på en Opel Vectra. Är det skillnad på försäkring? Motorerna är ju ganska lika i storlek. //Arulez from the land of the midnightsun | |
|
nja, om du med andra bilar menar just Opel så skiljer det naturligtvis. Däremot om du jämför med Audi och Mercedes så är de snarlika premier. Det avgörande är mest vem DU är, din ålder, vart du bor samt vilken motor du har i bilen. Dock har jag svårt att se hur du kan jämföra BMWn med Opeln. Storleksmässigt är de kanske likvärdiga men annar så skiljer ju allt. Inget ont om Vectran men vad prioriterar du? Hur långt har bilarna gått? Vilka årsmodeller? e36 har hyfsat billiga slitdelar, men det har säkert Opeln också. Rostmässigt är de nog lika också. /foo |
|
|
Min 318 kostade 3400-4000 ungefär i helförsäkring hos länets, bor i mindre ort haft körkort i snart 7 år. 318 är inte alls en dyr bil att äga, väldigt bra priser på reservdelar, den går även billigt plus att den har mer körglädje än en Opel, så sattsa på en fin 318 e36. Patrik L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.