|
|
|
|---|---|
|
Som sagt när jag startar min bil på morgonen så tickar det några sekunder dock är det inte vanostrassel. är det något man bör oroa sig över? ps : den tickade inte innan jag ställde av den i våras | |
|
Är verkligen inte haj på bilar men jag har ett tickande ljud på min mini cooper s och har kollat upp och det verkar vara svänghjulet. Ett test är om du hinner innan ljudet försvinner, att kolla om ljudet försvinner när du frikopplar. |
|
| Jag skulle inte oroa mig så länge ticket uppgör efter några sekunder samt att det låter som ett "snällt" tick...Förmodligen dina "hydraul-element" som väsnas lite innan oljetryckets har byggts upp tillräckligt, inte helt ovanligt på bilar med hydrauliska ventiltryckar/lyftare, oavsett märke/modell (hörs tydligast vid kallstart vid kallare väder, då oljan är mer trögflytande) | |
| Min har varit avställd i 1,5 år i sträck innan jag köpte min och den låter precis likadant som du beskriver. Enligt några mekaniker jag känner (som jobbar på bmw) beskriver dom anledningen precis som dawwe. | |
| hej igen det är så att jag provade och varva ordentligt på 1 och 2 växeln och nästa dag så upphörde dessa tickande. prova du det så kanske det funkar för dig också | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.