AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.305

Tickande M5 vid kallstart i typ ca 2 sek

M
84
M as in Missile
M5 -01
540-01
523-99
318-99
316-96
Som sagt när jag startar min bil på morgonen så tickar det några sekunder dock är det inte vanostrassel. är det något man bör oroa sig över?
ps : den tickade inte innan jag ställde av den i våras
Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
Är verkligen inte haj på bilar men jag har ett tickande ljud på min mini cooper s och har kollat upp och det verkar vara svänghjulet.
Ett test är om du hinner innan ljudet försvinner, att kolla om ljudet försvinner när du frikopplar.
Jag skulle inte oroa mig så länge ticket uppgör efter några sekunder samt att det låter som ett "snällt" tick...Förmodligen dina "hydraul-element" som väsnas lite innan oljetryckets har byggts upp tillräckligt, inte helt ovanligt på bilar med hydrauliska ventiltryckar/lyftare, oavsett märke/modell (hörs tydligast vid kallstart vid kallare väder, då oljan är mer trögflytande)
do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Min har varit avställd i 1,5 år i sträck innan jag köpte min och den låter precis likadant som du beskriver. Enligt några mekaniker jag känner (som jobbar på bmw) beskriver dom anledningen precis som dawwe.
M
84
M as in Missile
M5 -01
540-01
523-99
318-99
316-96
hej igen det är så att jag provade och varva ordentligt på 1 och 2 växeln och nästa dag så upphörde dessa tickande. prova du det så kanske det funkar för dig också
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.